UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 6 Januari 2011

CEKODOK IKAN BILIS CICAH KARI



Bila nak dekat2 waktu lunch ni , mulalah berkira2 nak makan macam2. Kadang2 rasa dah jemu lunch dengan nasi je.....( hu3.....tak baik kan, macam tak bersyukur je). Rasa macam nak makan yang agak ringan sikit menunya.

May be mee sup ke, bihun sup ke....atau pun sup sayur je ke......hu3......Gambor kat atas tu menu minum petang semalam. Dah lama tak makan cekodok ikan bilis ; rasa teringin plak. Kuah kari ikan kembung yang dimasak waktu pagi pun ada lagi.

So makan cekodok ikan bilis cicah dengan kuah kari pon sedap juga. Tak nak cicah kari ;boleh je cicah dengan sos dan mayonis....:)

7 ulasan:

Fairus Bin Mamat berkata...

kenapa saya buat cekodok keras?

erienz berkata...

alamak dah lama x buat cekodok ikan bilis,ptg ni nk buatlah... tp sy dan myhubby suka cicah ngan sambal kicap.....

Izan Ishak berkata...

kak azzey...terus rasa nak buat skrg jugak! selalu cicah sos je ataupun sambal tumis ikan bilis...

mekchu berkata...

cekodok tepung ni fav hasben & najmi jugak.. kalo bleh tetiap ptg makan cekodok pun tak pe.. tp mmg sedap kan cicah ngan kari tu

ardinihumaira berkata...

dni semalam pekena cekodok taruk udang banyak2. uuu sedap :D

amirah berkata...

sedap jugak tu kan.boringla asik cicah dgn sos je.lain sket kali ni

ArELeEz berkata...

lapor2........ uwaawaawaaa... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs