UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 12 Januari 2011

HARD TO SAY NO ..

Ada orang yang sker amik kesempatan terhadap seseorang yang lain ; may be rakannya sendiri yang susah nak berkata 'tidak @ tak nak' terhadap sesuatu. Mungkin orang yang macam ni jenis nak menjaga hati orang lain sampai hati sendiri tak terjaga. Asyik kata 'ya, boleh, okay, yes ....' je.

Dulu dan sebelum ni, memang aku spesies orang yang susah nak kata 'NO' nih. Tapi pengalaman banyak mengajar dan mendewasakan aku.Takkan selamanya kita nak diperlekehkan. Takkan selamanya kita nak diarah2kan dan tak dapat menegakkan hak kita .....

Macam tu juga dalam kerja. Kalau aku rasa memang hak aku untuk bersuara atau memberi pendapat , pastinya aku akan buat. asalkan untuk kebaikan.Yelah daripada kita terus dipergunakan .....lebih baik bukak mata2 luas dan fikir dengan cerdik ; tau akan hak kita......:)

P/S: Kawan ambik kesempatan terhadap kawan ; tak baik kannnnn......

9 ulasan:

Boloque berkata...

banyakkan bersabar la yer..pasti ader hikmah tue..

TERKINI: Lagu Insya Allah Dari Maher Zain Versi Bahasa Melayu Dah Siap,Terbaik Dari Ladang Ah!

PANAS: Sah! Majoriti Tak Puas Hati Dengan Keputusan Juri Anugerah Juara Lagu (AJL 25)

Fairus Bin Mamat berkata...

Kadangkala kita perlu mengatakan YES, tetapi kalau kita tidak mahu perlulah kita berani kata NO..

TWEETY BERT berkata...

kalo asyik kate yess nanti kene pijak plak kan

ejaMaria berkata...

berani kerana benar...
lagi pun bukan kawan tu yg bayar gaji kan... ;p

kiwi berkata...

x ske kwn mkn kwn..huhu..pape pn sbr tau.. ^^

ardinihumaira berkata...

a ah kak. kita kena kental.. kalo kita tak suka jangan cakap yes :)

munna berkata...

setuju sangat.. kena berani luahkan pendapat sendiri...

eelobor berkata...

hehehe....cuba belajar ketegasan diri

kakchik@ella berkata...

azzey, kita sama. hihi ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs