UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 6 Januari 2011

IKAN KEMBUNG BERTUKAR JADI IKAN HARUAN

My princess memang sker ikan kembung; samalah macam aku..... So hari ni plan nak masakkan dia Ikan Kembung Tumis Goreng Cili padi.

Awal pagi lagi aku dah bangun. Terus bukak peti sejuk dan kuarkan ikan. Cuci bersih, gaul dengan garam dan kunyit. Aku ketepikan ; letak kat atas meja. Sementara tu siapkan ramuan2 yang lain. Bila dah siap aku jenguk ikan yang aku letak atas meja tadi.....

Punyalah terkejut sebab ikan kembung dah bertukar jadi ikan haruan dan ikan bawal. Yang pelik lagi ikan2 tu sume dah siap disiang dan digaulkan dengan garam & kunyit. Aku susah hati jadinya. Terus masuk ke bilik nak kejutkan my hubby.......TETIBA........

Aku terdengar bunyi lagu......Lagu 'NADIKU' nyanyian Sabhi Saddi.......Rupa2nya bunyi alarm hp my hubby. Aku mimpi rupanya. Tengok jam dah pukul 5:30 pagi. Kelam kabut aku bangun dan bukak peti sejuk. Ikan kembung tu masih dalam peti sejuk lagi......Ha3.......

P/S: Excited nak masak untuk my princess sampai termimpi2........Hu3.........* senyum sorang2......*

8 ulasan:

ardinihumaira berkata...

heheh mimpi rupanya :D

amirah berkata...

bersemangat waja sungguh ibu dia nak memasak untuk anak..huhu

Fairus Bin Mamat berkata...

Apa lah mimpi pasal ikan pulak..

Hairun Azmi berkata...

Huff saspenslah entri niee..cemas saya bila baca entri niee...

Talian Nur

Misz-ella berkata...

Haha .. Ingatkan magic tadi.

rafina mimi abdullah berkata...

hehe mimpi rupanya.. :) follow sini juga sebagai balasan..time kasih :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

hahaha...

p check takut bertukar betul2 eyh?

hihihi =P

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

mimpi paling lawak lagik dasat di abad ini..! muahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs