UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 11 Januari 2011

IBU TIRI DAN IBU KANDUNG

Dah bese kita dengar ibu tiri dilabelkan sebagai jahat (selalunya lah tapi bukan semua).....tapi betul ke sume ibu tiri tu jahat. Dan benarkah juga semua ibu kandung itu baik? Terlalu subjektif untuk kita jawab persoalan ini....

Yang pastinya, ibu tiri dilabelkan sebagai jahat ; banyak dalam cerita2 yang pernah kita tonton. Jadi bila dah bese tengok dan terpahat dalam minda kita dengan kebiasaan mengatakan ibu tiri jahat.

Sebenarnya tak semua ibu tiri jahat. Ada juga yang berhati mulia ; malah kasih-sayangnya ada juga yang melebihi kasih dari ibu kandung sendiri....Means, tetap ada ibu tiri yang baik dan melimpah-ruah kasih sayangnya.

Bergantung pada sikap si ibu tiri itu sendiri. Kalau dia cuba menganggap anak tiri sebagai anak sendiri ; pasti dia boleh jadi ibu yang baik kepada anak itu. Bukan macam ibu tiri yang diceritakan dalam KOSMO hari ni.Sanggup mendera anak tiri sesuka hati. Langsung takde rasa perikemanusiaan dalam diri nya!

Cerita2 macam nilah yang menguatkan lagi anggapan ibu tiri itu jahat sebenarnya......

10 ulasan:

♥ manje ♥ berkata...

salam azzey

disebabkan seorang dua ibu tiri camtu, smpai bila2 ibu tiri pon
akan dilabel camtu... um :(

mummysyafie berkata...

ni macam ibu tiri zaman dulu kala. sian mangsa kan..

ibuintan berkata...

itu ibu tiri yang sedar dek untung, patut dia didera juga..

ArELeEz berkata...

tu ibu tiri mangkokhayunkambinggurun namenye..! huh!

kakchik@ella berkata...

azzey, mama tiri kakchik baik tau. dua2 mama kakchik syg. hihi ..

Sharinginfoz berkata...

tak semua ibu tiri teruk dan tak semua ibu sendiri ok ada juga yang pelik kan

eelobor berkata...

tak semua sebenarnya.....

makdara TERdiva berkata...

baca kosmo arini..rasa nak lempang2 jer mak tiri budak tu..haishhhh!

ardinihumaira berkata...

makcik dni jadi ibu tiri.. tapi ibu tiri yang penyayang. kagum dengan dia.. :)

NormaLiza Mah berkata...

erm... susah nak cerita.. semua insan melalui perkara yang berbeza kan..
drop by.. membaca dan menabung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs