UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 18 Januari 2011

CABARAN UNTUK BERUBAH ...

Nak berubah ke arah yang lebih positif memang susah dan banyak cabarannya. Bukan mudah nak berubah dari yang kebiasaan. Kalau dah terbiasa bercakap je ; sembang2 kosong perkara yang tak berfaedah dan tiba2 nak berubah ; bercakap cuma untuk perkara2 yang baik dan perlu je.

Memang akan nampak janggal. Silap2 kita akan dicop sebagai sombong. Tapi biarlah kalau itu yang perlu ditempuh sebagai satu cabaran ke arah kebaikan. Mana ada kejayaan tanpa cabaran kannnn.....

Jadi nak melatih sikap dan percakapan pun ada cabaran juga. Biarlah apa orang nak kata; asalkan kita di landasan yang betul dan tidak menyalahi apa yang sepatutnya…..Jangan kita buat perkara yang tak patut cukup le……


P/S: Sampai masanya semua orang perlu berubah kannnnnnn….Macam tu juga dengan aku..:)

2 ulasan:

lady XOXO berkata...

betoi tu sis.. nk berubah ke arah kebaikan banyak dugaan nyer,,, tapi tu semua cabaran

azieazah berkata...

Untuk berubah, tak semudah seperti yang diucap atau yang diazamkan.

Berniat untuk berubah pun suatu usaha, dan semoga dapat dibuktikan pula.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs