UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 30 Mac 2011

JOM MIX N MATCHKAN TUDUNG .... JANGAN TAKUT NAK MAIN KALER !

Entry kali ni just nak share tentang main2 kaler....Ha3....bukan pencilkaler atau water kaler hokay ; tapi konsep MIX & MATCH dalam bertudung. Ynag aku nak share hari ni dari segi kaler . Idea nak wat entry ni coz ada kawan2 kat office dan kawan2 blogger yang penah bertanya tentang pakai tudung kaler2 ni. Macam mana nak MIX & MATCH kan.

Actually bertudung ni macam kita menggayakan baju kita juga. Yang penting kita selesa dengan pemakaian kita tu dan bukan sebab nak tiru2 orang lain. Senang citer layan je lah gambar2 kat bawah ni dengan caption nya sekali ek.

Tapi peringatan untuk sume ; Ini cara aku dan bukannya cara yang terbaik. May be korang ada cara lain . Just nak berkongsi je coz ada orang yang tanya kannnnnn....:)


~ Pandangan atas

~ Pandangan sisi

~ Yang ini aku pakai tudung 2 layer. Layer pertama yang tudung sarung kaler orrange kt dalam tu. Dan layer ke-2 selendang pink kat luar tu. Sape kata oren & pink x leh combine. Kena cuba dulu baru tau hasilnya....I like this kaler....:)


~ Yang ni plak sama juga cam kat atas ; 2 layer. Cuma tukar kaler n cara pakai je.Kat atas tu kalau perasan ; kat bahagian dagu saje aku longgarkan. Yang ini rapat kedagu. Kombinasi kaler purple dan oren

~ Ini plak sama cara pemakaiannya cam ke-2 tadi. Kaler je berubah. Tudung sarung kat dalam tu kaler oren dan selendang kat luar kaler kuning.Nampak cam striking tapi bila dah pakai memang cun kaler nih. Kaler yang cun ek , bukan aku....hu3...


~ Yang ini macam my princess pakai inner hitam kat dalam dan shawl belang2 hitam pink kat luar. Boleh matchkan dengan kaler baju. Yang aku pakai tu plak tudung sarung kaler light purple kat dalam dan selendang pink (selendang yang sama cam yang aku pakai kat gambar pertama tadi) kat luar.



~ Ini kombinasi tudung sarung kaler grey dan selendang kaler coklat terang. Actually kombinasi ni nak kurangkan kaler 'boring' kat baju hitam aku yang polos tu.

~ Pandangan depan....Selendang kat depan tu bentukkan jadi segitiga

~ Pandangan sisi

~ Yang last ni plak, aku pakai tudung sarung kaler biru terang sama cam kaler baju kat dalam dan selendang kaler hijau pucuk pisang cam kaler bunga pada baju, Yang ni paling mudah ; kita just ikut kaler yang ada kat baju. Tapi ini lebih sesuai kalau baju kita ada 2 jenis kaler je. Selendang kat luar tu longgarkan kat bawah dagu supaya nampak kaler tudung sarung yang kita pakai kat dalam dan boleh tambah aksesori kat bahagian tepi tu kalau sker.



Inilah di antara nya yang aku boleh share. Actually tak semestinya sehelai tudung atau selendang boleh pakai untuk 1 baju je. Cuba tengok cam cara yang pertama dan ke-4. Selendang tu adalah selendang yang sama ; tapi aku MIX kan dengan tudung sarung yang berbeza.

Tudung sarung lama pun kalau kita buat cara cam ni akan nampak baru dan ada kelainan sikit. So dah boleh jimat bajet....hu3.....


*Selamat mencuba.....

16 ulasan:

shuhadah Zainol berkata...

LAWA2...si pemakai dia pon lawa...:)

AngahSayang2314 berkata...

cantik...cantik...nampak lebih anggun gituuu

NM02 berkata...

dalam percubaan jugak nak mengayakan tudung ikut trend skang..

attyfir berkata...

rajin azzey ni mengayakan tudung..
klik hb

Cik Bambam berkata...

saya pon suka buat cenggituh.. mix n match yg lama n baru..eheheh

nurkass berkata...

amboiii..
cantiknye..
nak tiru lah..hehe

Chenta berkata...

model yg cantik .. hehe

qaseh tia berkata...

betul2..samala kita pon suka combinekan colr tudung..lawa kan...

Hanis Azla berkata...

mmg menarik.. budget pun tak lari kan kak..

ardinihumaira berkata...

wahhh lawanya kak :) siesly!

ardinihumaira berkata...

wahhh lawanya kak :) siesly!

AnneRaini berkata...

ayu betul tgk azzey paki tudung2 tu...menagncam...hehe

eMMe berkata...

bile ku tatap wajah mu, sejuk mata ku memandang mu tanpa jemu, hehehehee...serius! u pandai match kan color...sesuai je...me tak pandai laa....huhuuu...me belajar dgn azzey la nnt! heeee....

Fairus Bin Mamat berkata...

dah bukak kedai tudung ke..? :)

amirah berkata...

lawa la azzey..memang terer mix and match

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

err.. ade tudung free lagik x? heh3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs