UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 4 Mac 2011

DOA DULU..PELAWAT TU FAHAM...

Selamat pagi semua. baru selesai sama2 mengaminkan doa yang dibaca kan oleh ustaz Hakim tadi. Kebetulan ada plak pelawat dari luar yang datang kerana ada mesyuarat di sini. Dan serentak dengan itu ada seorang pegawai kat sini yang kebetulan baru sampai.

Boleh plak dia datang kat aku sambil bisik2 tanya .."Pelawat2 tu dari mana?". Aku ni tengah tadah tangan ni sama2 baca doa.....slumber je aku jawab.."Tak sempat tanya Tuan", sambil tunjukkan isyarat doa kat dia.

Alahaiiii..macam2. Kalau iyapun tunggulah doa habis dibacakan dulu , barulah tanya. Kan kita ni dah diajarkan adab2 berdoa sejak kecik lagi. Tak kisah le secara formal atau tak formal. Lagipun pelawat2 yang datang tu pun aku dapat agak mereka faham situasi waktu tu ; sebab diaorang pun sama2 menadah tangan mengaminkan doa tu.....

.....Selesai je ustaz membacakan doa , terus aku tanyakan pelawat2 yang datang tu tentang tujuan mereka.Dan seperti yang aku jangka ; mereka menjawab dengan senyum mesra...Tak de lah nak marah2 pun........hu3...

1 ulasan:

ch@ berkata...

kadang2 tak sengaja azzey, teruja kata orang. tu yg terus tanya tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs