UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 23 Mac 2011

BERINGAT SEBELUM KENA...NI DAH TERKENA GIGIT JARI JE LE JAWABNYA

Bila dah terkena dengan orang yang sker pilih2 kawan ni memang buat aku beringat sampai bila2. Bila nak kita tolong....bila tengah ada masalah....Bila tak de kawan baru nak datang cari kita. Tapi bila dah senang...dah lepas sesak kata orang boleh plak buat kita ni macam terhegeh2 kat dia.

Tapi may be salah diri sendiri juga ; nasihat orang tak nak dengar. Orang tua2 pun penah pesan ...nak bekawan tu hati2...kenal dulu hati budinya ; jangan main pecaya je. Sebelum asyik nak tolong orang ; fikirkan diri sendiri du . Bukannya nak pentingkan diri sendiri.....tapi bila dah terkena sapa yang gigit jari ??? Ha3.....Lu fikirlah sendiri.

Kena lebih berhati2 lagi lepas ni. Bertegas itu perlu untuk kepentingan diri sendiri. Sebelum sayangkan orang lain , mesti sayang dan kasihkan diri sendiri terlebih dulu. Kalau tidak takkan pramugari tu diajar untuk selamatkan diri sendiri dulu sebelum membolehkan dia selamatkan orang lain.....


P/S: YELAH KALAU DAH KITA PUN TERKAPAI2 ....NAK TOLONG ORANG LAIN CAMNE ?

6 ulasan:

Adii NakHeran berkata...

sama la orang dalam opis ni,,
sebelah jeq,, dlu salu kuar makan jalan2,, g tandas sama2,, apa sama2,, bila dah ada awek kat sni,, baru bercinta,, hambek,, tegur 1 hari pn x,, bila tegur langsung xpandang muka,, ramai orang cakap dia berubah,, hampeh la!

DKosongLapan berkata...

cite pasei ni...tingat hei awok bagi pinjam duit kat oghang.....sudahnye mase awok susah...kawan tu buat nohen je...sabo je lee......kite senang semue nakkawan....mase susah...sori le nak kawan...

amirah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
amirah berkata...

betull...kawan ni kena berhati2 tau..sebab selalunya terkena org yg suka amik kesempatan

Hanis Azla berkata...

biar memilih kawan pun asalkan tak tersalah pilih.. org kata nak baik takpe, cumanya jgn terlalu baik sudahlah.. pengajaran buat diri sendiri juga ni..

ArELeEz berkata...

saya tau sapekah gerangannya.. heh3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs