UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 8 Mac 2011

IKAN BILIS GORENG RANGUP

~ Ikan bilis goreng rangup..My favourite menu yang tak penah jemu2 dimakan.....


Ikan bilis sinonim dengan Sambal ikan bilis. Lagi2 kalau dimakan dengan nasi lemak. Memang terangkat la weh....Tapi kalau selalu sangat makan yang bersambal dan pedas2 ni...kadang2 jemu juga.

Ikan bilis goreng rangup ni pun alternatif juga kalau dah bosan dengan menu yang bese. Makan dengan nasipanas2....tuang kicp kat atasnya ; kena plak Kicap Kipas Udang. Memang berpinggan 2 aku makan...he3...

Ada member aku bagi tips ; nak kasi ikan bilis ni lebih rangup bila digoreng. tuangkan serbuk perasa sikit masa menggoreng. Aku pun dah cuba. Memang terasa kerangupannya dan rasa lemak2 gitu. Ratah macam tu je pun tak sedar boleh abis sepinggan. Cubalah!....*HE3..MACAM IKLAN PLAK*

3 ulasan:

Izan Ishak berkata...

sedappnya ikan bilis goreng rangup. makan ngan nasi lemak...laju jek~

atty's berkata...

dapat makan ikan bilis ni dengan bubur nasi sedap nieh

ardinihumaira berkata...

makan dengan nasi air sedap ni nyum :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs