UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 10 Disember 2010

UBI GORENG...GORENG UBI

~ Ubi kayu yang dah dipotong nipis2

~ Gaulkan dengan kunyit dan garam sebelum digoreng


Aku memang sker ubi kayu goreng ni. Hari Selasa lepas ke Pasar Malam Bangi aku beli 2-3 ketul ubi kayu.

Aku sker goreng atau rebus je ubi ni. Kalau rebus makan dengan ikan masin dan kopi 'O' panas. Memang kaw2 punyalah!


P/S: Sori lupa nak snap gambar ubi yang dah digoreng......Masak je terus ngap tengah panas2 tu. Nasib baik rak melecur mulut...hu3.....

12 ulasan:

soclose2213 berkata...

adoi sedapnya...

eelobor berkata...

hehehe, sedap nyer....

zacky ~786~ berkata...

sedapp yerrr..

tengkorakemas berkata...

sedap2..pasar malam bangi yg kat shell tu ye?

ArELeEz berkata...

oo.. i xminat sbb tekak i tekak omputih.. awws2! ;P larikkss..!

Woofer Storm berkata...

melelh gak ail liur tgk,na skit^^ hehehee

Cik SHiNJU berkata...

Salam Azzey..

Ala...nape xde pic yg dah goreng :D
ooo...kena taruk garam n kunyit ekh..
Tepung xyah?

Kalamhati berkata...

Tak pernah buat lg mcm ni..selalu ubi kayu akak rebus je..kena try ni..

Citarasa Rinduan berkata...

azzey--
ayu kalah lah..sure lepas makan...terus.....(faham-faham sendiri ya)

Fieza79 berkata...

aduss mmg sedap ubi kayu...nak2 pulak yg rebus dn cicah dgn kelapa parut...

ardinihumaira berkata...

sedap owwh.. lama dni tak pekena :D

azzey berkata...

tengkorakemas: haah kat shell tu. fasa 1.

Cik Shinju: kalau bubuh garam ngan kunyit sedap bila digoreng. Nak salut tepung yang dah dibancuh pun blh juga....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs