UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 29 Disember 2010

TAK SEPERTI DIA ...SYUKUR SEADANYA

Masa on the way ke office tengahari tadi, ada sebuah motorsikal kat depan keta aku. Aku sengaja perlahankan keta dan follow motorsikal tu. Aku tengok kat atas tempat duduk bahagian belakang ; timbunan kotak2 yang siap disusun dan diikat. Kat tangannya plak satu plastik penuh dengan tin2 minuman yang kosong ; mungkin baru je dikutip agaknya tu......

Perlahan je dia bawak motor. Aku pun terasa gak kesiannya….sebab yang bawak motorsikal tu seorang perempuan. Yang terfikir di hati aku adalah… "Mesti itu adalah salah satu punca rezeki-Nya ….dan ada kemungkinan dia tidak ada sape2 untuk bergantung hidup. So, terpaksa mencari rezeki dengan cara yang macam gitu.

Terbit rasa insaf dan kesian pada dia. Syukur sangat sebab aku selesa drive kereta (walaupun bukan kereta mewah) dan bekerja di dalam office yang lengkap dengan penghawa dingin …..TAK SEPERTI DIA…….

*Rasa insaf sebab tak semua manusia ni bernasib baik kannnnnnnnn ....................

3 ulasan:

erienz berkata...

menginsafi diri sendiri...dan sentiasa bersyukur apa yg ada..

nur berkata...

azzey
tersentuh baca entry yg ni..
ALL IN ONE
syukur

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

ye.. insap jugak.. hu3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs