UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 24 Disember 2010

MARAH .... JANGAN SERKAP JARANG

Kenapa kita mudah menilai orang lain akan kemarahan mereka...Sedangkan bila kita marah ; orang lain pula yang akan menilai diri kita?

Marah adalah suata perkara yang biasa dengan kita manusia. Yelah mana ada masa yang kita asyik suka je ; mesti ada satu2 masa kita akan merasa marah juga. Kita manusia biasa yang punya kelemahan ; dan sikap marah adalah salah satu kelemahan kita..

So, kesimpulannya jangan mudah menuduh orang lain tu asyik nak marah2 je tanpa usul periksa. Mungkin ada yang sesuatu yang mengganggu dia yang kita tidak tahu....Kerana kita pun ada kalanya tau marah juga.....


P/S: Bak kata orang .....cakap siang pandang2.....cakap malam dengar2.....:)

3 ulasan:

Aku Ibu Muda berkata...

kalau tak tau sebab musabab, haruslah tak boleh marah sesuka hati kan... :) tp kalau dah tau A-Z kenapa dan mengapa, memang rasa nak marah je lah..hihi-rujuk diri sendiri..



Nak hadiah Beads Blouse? Jom Join GiveAway ni

Entry Terkini:

Ragam Keluarga Inchik Moza - Bila kakak pakai baju melayu
Dunia Aku Ibu Muda - Orang lain pon nak smayang jugak

fairusmamat berkata...

Ops.. Ops.. Jangan marah2 arr..

ardinihumaira berkata...

betul kak..
kena fikir juga kita jadi diri dia kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs