UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 1 Disember 2010

TAKUT NAK MENGAKU KE? JANGAN MACAM TU.....

Takut nak mengaku kesalahan? Bese kannnnnn......Itu kelemahan manusia. Tapi jangan dibiar berterusan. Kerana dengan mengakui kelemahan itulah kita membina keyakinan diri kita......membina keyakinan dalam diri!

Takut mengakui kesalahan seumpama kita terus menyimpan kekurangan diri yang ada.Buat apa disimpan kekurangan atau kelemahan yang ada. Buangkan je. Tak boleh secara drastik......buangkan secara perlahan2. Ingat itu salah satu punca sukar nak mencipta kejayaan......

Tak ada manusia yang sempurna. Tapi kesempurnaan itu boleh dicari . Macam mana? Tepuk dada, tanya akal........berpandukan mata hati. Kerana hati sukar menipu

12 ulasan:

Cik SHiNJU berkata...

Salam Azzey..

nasihat yg berguna..
Saya pun jenis takut mgaku kesalahan bergantung kpd jenis kesalahan yg saya buat..ade yg saya ngaku,ade yg tak..huhuh :P

eyes143.. berkata...

laki slalu tak ngaku bila dorang wt slh. huh

eelobor berkata...

itu perkara biasa jer sis...adat

Citarasa Rinduan berkata...

hati tak dapat menipu..tapi mulut?

semoga kita diberi keinsafan...
terima kasih azzry, berkongsi entry yang baik..

atien_abErn berkata...

slm

zulkbo berkata...

salam..
betul dah tu..kebnyakan
manusia ego..sukar mengaku
kesalahan sendiri

mia berkata...

btol sis..kdg3 mulut berat nak ckp..kot segan ke..bole je by sms or text..asalkan berani mngaku salah..even org marah n mgkin xbole terima..but hati lega kan..at last, org tu akn maafkan jgk even amek mase...

Hawa berkata...

Lagi satu sis, orang lelaki jangan la EGO tinggi melangit. Kalau dah buat salah, isteri dah jumpa bukti2 terang lg bersuluh...mengaku je lah dan minta maaf...Kemaafan itu kan ke DENDAM yang terindah.....

LeeAneem berkata...

apsal lelaki jer yg kena..org pompuan sng ngaku salah ker....lbh kurang jer kot....ke lbh lagi...jgn marah arrrrr...

ctpayong berkata...

kak ct setuju. betul tu. pendapat yang bernas.

ardinihumaira berkata...

rugi kalau tak mengaku kesalahan diri.. nanti fikiran asyik berkecamuk :)

ArELeEz berkata...

mmg hati xpandai menipu. tp, hati nie mudah t'pedaya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs