UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 4 Disember 2010

BLOG OH BLOG !!

Segmen baru lagi. Memang aku tak kan lepas peluang segmen yang macam gini. Lagi satu segmen baru dari ben ashaari. Nak tau lebih detail boleh klik di SINI.

Just jawab je soalan2 ni :-

Usia anda berblog..
Aku mula berblogging bulan Mac 2010.....means dah masuk 9 bulan.

Sapa mempengaruhi anda untuk membuat blog
My Litle Sista ; Areleez. Dulu sker follow dan baca blog dia coz, aku senang dapat tau perkembangan family di kampung. Then lama2 jadi minat. Sampai sekarang dah jadi fanatik minat ngan blog ; tapi stil terkawal lagi....heh3....

Perkara pertama yang timbul dalam kepala bila mendengar perkataan blog
Mesti nak update cepat2.....hu3.....Paling kurang 5-6 entry (kalau tak de apa2 halangan......). Then suka BW!

Mereka yang menjadi sumber inspirasi anda dalam dunia blog..
Semua kengkawan yang sudi follow dan baca blog ; silent reader serta blogger2 otai yang dah berjaya termasuk awak ; En BEN........!

Bagaimana anda nak terangkan mengenai blog pada rakan anda yang buta IT
Ajak mereka baca dulu blog aku, then mereka akan bertanya apa2 yang tidak faham. Di situ secara tak langsung kita dah mengajar mereka sesuatu.....

Dalam 100 patah perkataan Apakah blog mampu mempengaruhi kehidupan seharian anda?
Dengan berblogging melatih aku jadi pemerhati, pendengar dan pengulas yang baik ; mengikut apa yang aku mampu.

Kalau dulu tak kenal apa BW, apa maksud jejak, follower dan sebagainya......tapi sekarang dah mula memahaminya. Sehari tak update blog rasa dah terlampau ketinggalan. Mesti adakan ruang sedikit walau busy giler2 macam mana sekalipun.

Aku tak peduli apa member2 nak labelkan aku.......macam reporter lah ; asyik usung kamera ke hulu ke hilir, asyik mengadap laptop macam nak jadi pakar IT.....semua tu aku tak peduli . Yang pasti seboleh mungkin dalam sehari mesti blog aku tak sepi tanpa entry........

Cuma nak berkongsi apa yang aku tau, yang aku rasa .......Sekadar perkongsian bersama; dengan gaya dan cara aku sendiri.




13 ulasan:

azieazah berkata...

Dunia blogging memang sudah menjadi budaya masa kini. Ianya sudah menjadi satu dunia baru yang sangat berguna dan bermanfaat.

Yang menjadi salah kepada perkara baik ialah apabila ianya disalahgunakan...

Unknown berkata...

tahniah azzey.

teruskan berblog..semakin mengeratkan silaturahim...

Rohani Hashim berkata...

waaaa kalu mengandung, dah nak lahir dah anak nih 9bulan kan...hehee

Kalamhati berkata...

Teruskan blogging azzey..azzey antara blogger yg paling rajin singgah dan komen blog rakan2..=)

ardinihumaira berkata...

bw tu penting sebagai langkah permulaan kan sis :)

Hanisham Ab Halim berkata...

Selamat berblog.. hehhehe

eiela berkata...

keep blogging azzey..

Latest Entri :
Blogwalking Diganti Dengan Bloglarian
Blog Oh Blog!!

Muhammad berkata...

blog oh blog...mamat pun dah join...singgah laa...

Sharinginfoz berkata...

wow banyak tu update sehari, nanti nak pi terjah blog ashaari

Ct Arina berkata...

haha^^ tabik la!

mizayusof berkata...

hai azzey. selamat berblog :)

Kelab Kembar Malaysia berkata...

Waa!!! rajinnya awak!!! tabik tabik!!

Nur Mudrikah berkata...

waaa..rajinnya update blog..
tahniah!salam kenalan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs