UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 10 Disember 2010

TERIMA KASIH


Segmen baru lagi ni, dari blogger ben ashaari.

Ceritakan satu peristiwa yang korang tak dapat lupakan berkaitan TERIMA KASIH .. Contoh Aku belanja kawan makan tapi terima kasih pon tidak ..
Banyak sebenrnya. Tapi salah satunya bila aku tengah drive kat suatu simpang.....sepatutnya bukan turn aku yang membelok tapi diberi ruang oleh pemandu di laluan yang berlainan untuk gerak dulu. Memang betul2 rasa berTERIMA KASIH tapi tak sempat sebab kat jalan raya tengah drive plak tu. Angguk kepala dan senyum jelah jawabnya.......:)


Bagaimana nak menyemai sikap berterima kasih di kalangan kita?
Didikan dari awal....seeloknya dimulakan dengan ibu bapa dan ahli keluarga yang memebiasakan ucapan terima kasih sesama mereka.


Ucapan terima kasih yang paling ikhlas korang pernah terima daripada siapa dan apakah cerita di sebalik itu?
Sukar nak meneka keihklasan seseorang tapi dari pada airmuka ; bila sakumenghadiahkan ahli keluarga dengan hadiah yang ikhlas dari saya.Macam baru2 ni aku belikan purse untuk my litle sista coz dia banyak tolong aku dalam blogging nih.....


Secara jujur, adakah anda terlupa mengucapakan terima kasih kepada seseorang, hari ini?
Since pagi tadi........ada kot. Terutama kepada Guard yang setia bertugas di pintu keluar masuk office. Sempat senyum je ngan diaorang.....



Kengkawan yang berminat boleh join sekali segmen ni. Kik kat SINI.

4 ulasan:

Misz-ella berkata...

Akak pun join azzey. hehe ..

Emily Comel berkata...

hehe..best! betul..to me..aku xde hal bab nak ckp tima kasih.sb makbapakdah didik dari awal.sume org pun tak kira sesiapa sje mesti ckp tima kasih..diorg keje pun, klu diorg tak buat ttp tak buat kn..so mak ajar soh ckp thanks to all..klu tak blk kene rotan..nak join jgk la tulis psl entry ni..hehe..mmg minat pun blog abg ben ni..best! kan kan..blog u pun ape kurangnyer!!!

Unknown berkata...

azzey--
kita terlepas lori..tak sempat join..

Aishot berkata...

pak guard tu dh rase dihargai bile senyum dekat dia ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs