UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 13 April 2011

WHAT FOR NAK TENGOK ORANG LAIN.....

Kita selalu mengeluh..."kenapalah aku ni banyak sangat masalah......masalah duitlah...masalah suamilah..masalah isterilah....masalah anak lagi...tu belum masalah kat kerja...Orang lain tu (mungkin kita akan menyebut nama2 orang tu..) okay je...duit banyak....beli rumah sampai 2 -3 buah....keje elok je suami isteri.....tak de masalah apa pun...."

Mesti bese dengar kan ; tak pun memang diri sendiri yang mengeluh cam gitu ......Tapi sebenarnya apa yang kita lihat pada orang lain tu tak semestinya yang SEBENAR. Yang tersurat tak menjanjikan yang tersirat.Kalau tak ; takkan ada perkataan hipokrit kannnnnn.....

Yang nampak duit banyak tu semstinya duit dia sume....may be satu2 masa masalah datang menimpa....kete rosak ke....umah nak kena lelong ke....sape tahu?

Yang nampak macam keje elok 2 je tu...tak semestinya dia happy dengan keje tu..ntah2 keje tu banyak menyusahkan dia....kena marah selalu ngan bos ke...customer ke....sape tahu?

Yang kita nampak beli rumah 2-3 buah..tak semestinya dia mampu bayor sampai abis....ntah2 tiba2 hilan punca rezeki...sape tahu?

Jadinya sentiasa lah bersyukur dengan apa yang kita ada.....Di samping tu terus le berusaha mempertingkatkan diri kita ke arah yang lebih baik lagi....


* Sesungguhnya Allah suka kepada orang yang sentiasa bersyukur.....:)


4 ulasan:

MamaEma berkata...

yea..yea..betul.. setakat yg mampu...

shidah berkata...

betul tue kak...kdg2 dlm x sedar kita lg byk merungut dari bersyukur kan?

♥ manje ♥ berkata...

sederhana itu lebih baik
syukur dengan apa yang ada... =) ~

Miecyber berkata...

Tak baik selalu mnegeluh, nanti mahal rezeki...

Tenaga Turbin Angin di Uruguay

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs