UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 19 April 2011

LAGI TENTANG MASALAH NAK TUKAR AUTHOR DALAM BLOG SETTING


Masalah aku sekarang, stil tak boleh nak jadikan author blog sebagai admin. Dah invite dan verified berbelas2 kali tapi resultnya still sama. Admin stil tak bertukar.

Senang citer tengok apa yang aku copy paste kat sini. Kalau ada sapa2 yang tau dan boleh tolong settlekan masalah aku ni tolong bagi tau ye.


Lepas aku dah cuba add author , aku saje lah sign in kat blogger cam bese. Aku masukkan email yahoo cam kat bawah ni.Email Yahoo ni aku guna sebelum aku add author nih.

Kat dashboard memang dah appear email baru aku; azzey77@gmail.com (macam kat dalam gambar di bawah ni) .Sebelum add author aku guna azzey77@yahoo.com. Nampak macam dah okay kan ....walaupun cam pelik sebab masa aku sign in tadi guna email yahoo.....


Masalahnya bila pegi kat setting > permission....stil kuar cam gini. Email lama yang yahoo tu (azzey77@yahoo.com) stil kat admin. Dan author (azzey77@gmail.com) tak boleh nak jadikan admin.

Even aku dah cuba klik invite again berkali2 dan verified kat kat gmail aku ....resultnya stil cam gitu.....

Sepatutnya kat permission tu ada option 'grant admin privileges' untuk kita klik tapi takde. Yang ada cam dalam gambar ni je.....:(



So macam mana ye? Add author aku ni dah sucess ke atau ada masalah lagi. Takut juga kalau2 sampai 25 Jun nanti blog akan bermasalah.

And one more thing , kalau aku sign in blogger guna email azzey77@gmail.com pun aku stil boleh masuk blog juga macam step kat atas tu. Tu yang buat aku pelik tu....


P/S: Sape2 yang tau, tolong roger2 ye....Aku sayangkan blog aku ni:(

17 ulasan:

LYAfrina berkata...

MAKNANYA DH SUKSESS TU..
SAMA CAM LYA BUAT UTK BLOG KE-2.. CAMNI GAK JADINYA,,,

GNI..CUBA LOGOUT BLOGSPOT GNA ACC GOOGLE.. & LOGOUT EMAIL GMAIL TU.. KOT2 EMAIL GMAIL TU X SIGN OUT LG...

DAN SIGN IN BALIK BLOGSPOT ACC YAHOO.. TRY TGK ADA X G KLUAR PERKATAAN UTK TUKO PADA ADMIN TU..

LYA PON BUAT BERKALI-KALI.. TP LAST, MMG JD.

Redbloodsnow berkata...

uii...mcm complicated je kan...huhu

JunAina berkata...

aina punya terus error...hampeh...tak de masak nak buat balik. tunggu le esok2 kot...

LYAfrina berkata...

RILEKS DULULA... :-)

CUBA BACA N3 NI DULU:

http://whiteymommy.blogspot.com/2011/04/what-aku-penipu-besar.html

**TP LYA TTP AKN TUKO K GMAIL.. SBB LAMBAT LAUN MSTI KNA GNA GMAIL GAK.. CUBA BACA KOMEN MARINA.. DAN N3 LYA AKN KUAR T/HARI NANTI. & UTK KEPASTIAN.. BACA KAT BLOGGER BUZZ

AnneRaini berkata...

samela prob kite azzey. saya pun jadi benda yg sama..dah byk kali refresh dah. still mcm tu jugak.. So biar jela dulu..hihihi

Unknown berkata...

Azzey, yus dah lama tukar dari yahoo ke gmail, tp tak guna cara mcm yg semua sebutkan tu. Guna cara dari google sendiri, ikut je step dia tu terus jadi.

Tapi kat bhgn author tu, kenapa masih kuar yahoo account tu, takde kena mengena dgn penukaran td , sbb yus pun mula2 mcm tu.

Apa yg yus buat, pergi ke edit profile, kat bahagian email address dalam profile tu silalah tukar ke gmail email ya. Nanti yg kat setting bhg author tu pun akan bertukar.

Asal azzey dah login blog guna google account gmail, dan bukan yahoo mmg dah success lah tu...

Hairun Azmi berkata...

Nanti saya cuba fikirkan sekali...

China miliki 960,000 jutawan

Relevan berkata...

Tak dapek den nak nolong ni haa.. minta bantuan kat encik google..tapi sahih ke cerita ni..

kawan rasa gempar je ni.. rangkaian web kerjasama cukup kuat.. sebab cuba kita tengok..

Macam juga Mark Zukeberg nak tutup Fb dulu..

Jika mereka2 memutus dengan cara begini tentu akan berlaku kejatuhan saham...

Unknown berkata...

p/s: maksud yus guna cara dari google tu yus guna legacy migration page from google tu....tak pening berbanding add author bagai ni...:)

Unknown berkata...

edit user profile di blog...

kat page tu ada bhg identity...

username: haruslah dah bertukar gmail email
email address : kat sini kena tukar gmail email juga.

pastikan mmg login guna gmail tau!

p/s: tadi yus tgk profile azzey email tu mmg masih yahoo account.

harap berjaya!

rasp berkata...

ya amponnnn....bab2 IT nie ahkak tak reti...
sib baik i dolu2 guna gmail for my blog...
kalo dak jenuh gak le nak gagau buat benda nie...
smoga u sukses tukar segala bagai...

ch@ berkata...

kita pun guna cara yus je hari tu. senang.

kali pertama buat add admin tu masa nak upload template drpd whitey mommy, ikut pelan2 step2 dia, mmg jadi. lepas dia upload template, kita just remove je email yahoo dia.

lepas tu kita cuba try guna acc. yahoo kita sendiri, boleh masuk blogspot. sudahnya kita edit my account, remove email yahoo. tinggalkan gmail. then berjaya.

dua-dua guna cara yus tu. benda ni kena buat dan baca arahan dia betul2 azzey, mmg nak nangis kalau tak faham.

Pepel BoNda AmaNi berkata...

nasib baik memang eida pakai gmail jerk....*kekeke sangat xmembantu kan...*

amirah berkata...

tak buat lagi pun azzey..

Misz-ella berkata...

belum buat lagi. tgh pk2 ni azzey .. patut ke kc buat?? or just ignore je??

Peguam Bisaya berkata...

same old same old... chamyn buat pun jg cenggini.. yg dok tulis 'grant' segla hape mende tuh x kuo2..huuu

Tanpa Nama berkata...

kalo tukar ke gmail. nanti blog yg kita follow tertinggal pulak..kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs