UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 15 April 2011

PASEMBOR PLAK..

~ Pasembor


Pasembor dengan rojak sama ke? May be sebutan je berbeza kot....tapi benda yang sama. Sebab bila aku makan, rasa pun sama je lebih kurang.

Yang aku makan ni Pasembor. Kat Food Court Tesco Kajang. Petang2 kadang2 tu rasa macam nak makan sesuatu , tapi bukan nak makan nasi. So, semalam ternampak kan Pasembor ni. Tu yang cuba tu.

Boleh tahan, sedap....tapi agak pedas (bagi aku le...sebab aku tak sker pedas2 sangat.....)

15 ulasan:

Misz-ella berkata...

hari sabtu lepas, masa kc tak sehat. kc mkn pasembor utk lunch. hsband belikan. masa sakit je nak bermanja-manja, kan. hihi ..

Stilla Royazrie berkata...

ist time dgr nama makanan ni dear...nampak sedap arrr...terliur aku..hehhehe

aima berkata...

teringin gak nak makan pasembor....kena p penang gak ni...

wahida berkata...

wow!! sedapnya..tapi laaagi sedap kalau pedas2..hehe...


dah klik HB..

Hairun Azmi berkata...

Gulp...

Fakta Menarik Tahun 2011

Tanpa Nama berkata...

Pasembor ? pedas ?
x prnh mkn..hu2.tp kalo pedas gerenti sedap nie..

Shafa berkata...

hye azzey... lama fa tak comment kat blog ni tapi baca setiap hari. hehe... dah tag azzey utk join GA. ala sesuka jer...

http://www.lovelyshafa.com/2011/04/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html

anyss berkata...

Assalamualaikum,
Waaaa dah lama tak pi tesco kajang....boleh pi redah cari pasembor ni

jeBateja berkata...

alamak....tak leh tahan ni....nak kena rasa ni....ahakz

velasrizal berkata...

pergh..dah lama xpekene..tgh pikir bila nk blk utara

Keputusan Pilihan Raya DUN Sarawak ke 10 Live 16 April 2011

ardinihumaira berkata...

bestnye passemboq! rindu penang :D

Redbloodsnow berkata...

adoiii mak! melior tgk gulpsss!

icee-yah berkata...

EM..TELAN AIR LIUR..SEBAB POSE KOT..TERTENGOK MAKANN PULAK...SEDAPNYE

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

org sker pasembor. sker cekodok dia yg best tuh!

Nur haura afeeya berkata...

▪ Muhammad Afif Akasha bin Maruan, 17tahun(2022). Kanser Limfoma Hodgkin tahap 2.

Pada Mac 2017, Afif waktu itu berumur 12tahun. Dia tiba-tiba mengalami bengkak di leher dan bawah ketiak. Dia dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah kemudian diminta menjalani pembedahan kecil untuk ambil tisu di leher, kemudian pada Jun 2017, dia disahkan mengidap Kanser Limfoma Hodgkin tahap 2. Dia menjalani kimo 12kali, selepas saja kimo, dia mengalami muntah, tak lalu makan,sakit badan,setiap jam kena urut. Kimo pertama dan kedua pun sama kesannya hingga tak sanggup nak teruskan kimo. Berat dia turun 2kg, semasa kimo. Datang kawan baik ibunya memperkenalkan Jutawan Herbs ,ibunya beli dan terus beri dia minum jus herba semasa rawatan hospital. Kimo ke 3 alhamdulillah dia ada selera makan, aktif balik seperti biasa, tak sakit badan lagi dan pada November 2017 iaitu kimo ke 6, berat badan Afif naik 5kg .Doktor sahkan tak ada lagi sel kanser dan sampai sekarang masih minum Herba Jutawan Herbs.
-------------------------------

▪Puan Arbaayah bt Hussin, 72tahun dari Taiping. Pada tahun 2013 ,dia diserang demam, bengkak kaki dan tidak sedarkan diri. Kemudian dia ditahan di wad Hospital Taiping dan doktor mengsyaki dia diserang kencing tikus. Tapi pada 2015 dia alami tanda yang sama dan doktor mengesahkan dia menghidap Sirosis hati tahap 3. Anaknya terjumpa blog Jutawan Herbs dan dia mula guna herba sejak 2019 sampai la sekarang. Mula-mula minum tak ada sebarang perubahan, tetapi 1 bulan lepas tu barulah dia perasan ,rasa seram sejuk dan takut nak mandi selama ni dah berkurang, sampai sekarang tak ada demam dah. Kesihatan bertambah baik.

▪Puan Siti Saharia, 44tahun. Kanser payudara tahap 2.

Pada bulan Ogos 2020, dia disahkan doktor menghidap kanser payudara tahap 2, selepas menjalani proses ultrasound dan biopsi. Dia melalui pembedahan mastectomy, kimo 6kali dan radioterapi 15kali. Dia kenal Jutawan Herbs dari kawan yang sakit kanser panyudara juga. Dia minum herba Jutawan Herbs pada 2020 semasa sedang kimo. Kalau dulu kesan sampingan semasa kimo sangat teruk dengan alahan, tak ada selera makan dan badan lemah. Tapi lepas minum Jus Jutawan Herbs semasa kimo, kesan sampingan sangat berkurang,mkn berselera, bertenaga dan siap boleh pandu kereta. Pendek kata boleh jalani hidup macam orang sihat. Dia tidak berharap rawatan moden saja, sampai sekarang dia terus ambil herba dan makin pulih.
-------------------------------

▪Puan Roziaton bt Mohd Kasini, asal dari Triang Pahang, Kanser Usus tahap 3.

Pada Julai 2016 ,doktor mengesahkan dia menghidap kanser usus tahap 3 dan perlu buat kimo 12x. Dia terus patah semangat kerana memikirkan anak-anak yang masih kecil. Tapi keluarganya membelikan Jus Jutawan Herbs untuk dia minum, ketahanan badannya menjadi kuat melawan kanser. Dia juga ada minum herba Jutawan Herbs dalam masa yang sama dia buat kimo. Kimo seperti biasa, tiada sakit badan,tiada demam dan lain-lain. Pada 2017 doktor sahkan dia bebas dari kanser dan hanya perlu ambil darah CEA setiap 6bulan sekali. Tak lama lepas tu doktor cakap dia hanya perlu datang ambil darah 1tahun sekali saja. Alhamdulillah dia pun dah sembuh kanser.
------------------------------

▪Puan Aida dari Pahang, anaknya mengidap Leukimia Acute Limphoblastik (ALL) .
Pada hujung tahun 2016, anaknya disahkan menghidap penyakit Leukimia Acute Limphoblastik (ALL). Dia terjumpa blog Jutawan Herbs dan memberi anaknya minum 2jenis herba dari Jutawan Herbs sebelum masuk ke hospital untuk kimo. Lepas 3tahun ,dia perasan anaknya makin cergas ,makan bertambah dan x lesu seperti sebelum minum Herba. Dia yakin Jus Jutawan Herbs banyak membantu anaknya makin sihat.
------------------------------
Call atau WhatsApp untuk order dan sebarang pertanyaan di nombor berikut :

En. Mohd Zuhairi Bin Noordin - 017468 7570

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs