UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 13 April 2011

DIBEBAS TUDUHAN BUNUH ISTERI

Mohafri memeluk ibunya selepas dibebas dan dilepaskan daripada tuduhan membunuh isteri di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Selangor semalam.



SHAH ALAM – Kegagalan pihak pendakwaan memanggil seorang amah Indonesia dikenali sebagai Yayuk memberi keterangan menyebabkan Hakim Mahkamah Tinggi di sini semalam membuat keputusan melepas dan membebaskan seorang pengurus syarikat katering, Mohafri Mohamed daripada tuduhan membunuh isterinya, Fazlina Ahmad dua tahun lalu.

Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki dalam alasan ringkas penghakimannya berkata, mahkamah kesal dengan tindakan pegawai penyiasat kes itu, Asisten Supritendan Siti Nathiroh Abu Bakar, 29, yang tidak memanggil Yayuk untuk memberi keterangan.

Polis melakukan siasatan terhadap Yayuk, pembantu rumah mangsa yang tiada dokumen, malah semua fakta mengenai penahanan dan pembebasan Yayuk adalah dalam pengetahuan polis.

“Kegagalan mengambil langkah untuk memastikan Yayuk hadir memberi keterangan adalah dikesali dan kegagalan itu telah menyebabkan kelompangan dalam kes pendakwaan,” kata beliau ketika membaca keputusannya semalam.


*Sumber - KOSMO

9 ulasan:

||aLeaSaRa|| berkata...

SLM SGGH PAGI,NTAHLAH KDG2 LAHIR PERASAAN TDK PUAS HATI KITE BILA BACA KES MCM NI.KESIAN PADA ARWAH SI ISTERI.HANYA ALLAH JE YG TAHU...

NM02 berkata...

semua kejadian hanya DIA saje yg tahu..

wahida berkata...

kesian arwah isteri dia...kematian yg sudahnya tak terbela...


dah klik HB...

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

hmmmmmm hanya DIA yang maha mengetahui...

Sabihah berkata...

Dia lebih mengetahui...subhanallah...

sahromnasrudin berkata...

semoga prosedur siasatan diperkemaskan lagi

openid berkata...

Tuduhan membunuh dia bebas.. pengakuan berzina pulak macam mana. Dalam kes ni nampak macam mereka HANYA berzina di tempat kejadian.

amirah berkata...

ish...betul tu..kena kemaskan balik bahagian pendakwaan ni jgn ada sikit pun kelemahan..kalo perlu ambik lebih masa untuk kaji..harusla kematian arwah isteri dia dibela..

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ berkata...

takpe..kalau dia lepas sekarang, kat sana esok pasti ada habuannya..

kalau dia tak salah its ok lah! tapi kalau dia btul2 bersalah tapi taknak mengaku..mesti dia akan rasa something yg tak best seumur hidup..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs