UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 15 April 2011

TAZKIRAH JUMAAT DAN BACAAN YASSIN....ZIKIR 'YA ALLAH' AFDHAL PADA HARI JUMAAT

~ Surah Yassin

~ Ustaz Hakim (yang baju Melayu kaler Merah )



Baru balik dari Tazkirah Jumaat. Hari ada bacaan Yassin. Alhamdulillah masih ada yang sudi datang walau pun tak ramai ; macam gambor kat atas tu......Staff lelaki cuma sorang je yang ada , termasuk Ustaz adalah 2 orang. Cuma di pertengahan majlis...adalah sorang lagi staff lelaki yang datang. Staff pompuan adalah dalam 15 orang.

Yang boleh aku kongsikan hari ni , seperti yang dinyatakan oleh Ustaz Hakim tadi, pada hari Jumaat kita digalakkan banyak berzikir. Dan zikir yang Afdhal untuk hari Jumaat ialah 'Ya Allah'. Sebutlah sebanyak makan pun...sambil2 kita buat kerja2 kat office tu....Yang penting amalkan secara konsisten. Mudah2an kita dapat kebaikannya.Insyaallah.

Selain itu, banyakkanlah berdoa pada hari Jumaat. Insyaallah Allah akan makbulkan doa2 kita itu.


P/S: Sama2lah kita beramal dengan ilmu yang kita perolehi ini....

8 ulasan:

wahida berkata...

terima kasih kerana berkongsi...

klik HB..

sahromnasrudin berkata...

bagusnya jabatan penjara buat program macam ini..akak kje kat penjara Kajang kan????

NM02 berkata...

hari takde friday xchange. kalu tidak leh kongsi ape ilmu yang disampaikan hari ni...

munna berkata...

alahai bagusnya...ada aktiviti macam ni....sekurangnya menambah ilmu agama di dlm diri kita... YA ALLAH

NzA berkata...

xtvt yg bagus...kt sk pn dibuat tahlil n bacaan yasin every friday....

rasp berkata...

bagus tul ada aktiviti nie...
byk manfaatnya...
thx for sharing :)

amirah berkata...

yak wajib ke azzey..ingatkan wajib..ustaz tu nmpk muda nya

ArELeEz berkata...

p'isian rohani yg bagus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs