UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 12 April 2011

PERSAHABATAN PUN ADA BATU SEMPADAN ..

Aku berkawan tak sker pilih2 kawan. Seboleh2nya dengan sume orangaku nakberkawan. Dengan sume peringkat aku nak berkawan. Tapi bila dah terkena....rasa terkilan dengan sikap kawan yang SKER PILIH2 KAWAN.....Dan macam diri kita dipergunakan ......

Apa yang berlaku mengajar aku untuk meletakkan sempadan dalam berkawan. Tak perlulah aku sebut nama sape yang punya diri. Cukuplah apa yang aku tempuh ni sebagai satu pengajaran dalam membina persahabatan dan dalam memilih kawan.

Kita ni kalau baik sangat pun, mudah untuk orang amik kesempatan....tapi kalau kita buat hal sendiri je ; dikata sombong plak. Jadi senang citer....amik je lah yang pertengahan. Sedang2 je. Jangan baik sangat ; dan jangan plak buat jahat. Yang penting kasihi diri kita dulu sebelum cuba2 nak mengasihi diri orang lain.

3 ulasan:

velasrizal berkata...

btol tu..mmg xsuka org amek kesempatan

Proton Satria Neo Supercharged 2011

atty's berkata...

itulah azzey..dlm berkawan pun kita kena hati2..mcm kty dah banyak jumpa org..sama ada di luar maya atau alam maya..mcm2 ragam ada..

jadik skrg kty amik yg tengah2 gak.biasa2 je..takleh terlalu baik .

ArELeEz berkata...

saya tau siapa dia?? ngeh3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs