UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 13 April 2011

MUSIM HUJAN ; BETAPA KASIH SAYANG IBU BAPA PADA ANAK2 ITU YANG TERUNGGUL ..

Sekarang ni musim hujan kan. Kalau tak ujan waktu pagi ; ujan waktu petang. Kalau ujan waktu petang besenya sampai ke malam. Memang le best kalau ujan ; tido sedap je. Tak de le rasa panas membahang.

Bermacam2 senario dapat kita lihat masa ujan. Ada tu kadang2 aku nampak bawak motor sambil pegang payung. Bahaya juga tu , lagi2 kalau bawak sekali anak2 kecik . Petang semalam masa aku pegi jemput my princess kat sekolah dia ; waktu tu ujan.

Dah ujan, so sinonim lah dengan payung kan. Apa yang aku nak highlight kat sini bukannya bentuk atau corak payung tu ; tapi betapa kasih dan sayangnya ibu bapa ni dengan anak2.......sanggup tunggu depan pintu pagar sekolah dengan payung kat tangan..... *termasuk le aku....hu3...*Ada tu yang sampai lebih dari 1 payung.

Yelah mungkin anaknya 2-3 orang belajar kat situ. Tak nak anak2 ni demam.....mak ayah demam tak pe, janji anak2 ni jangan demam. Susah kalau diaorang demam. Terganggu pelajaran nanti.Begitulah kasihnya ibu dan bapa pada anak2 ni sume.



P/S: Anak2 sekarang cukup beruntung. Celik2 mata je dah selesa dengan kereta ke mana2. Aku dulu naik basikal je pegi sekolah. Kalau ujan siap pakai baju bese dari umah.......Tapi tetap bersyukur sebab masih diberikan peluang untuk menimba ilmu.....:)

4 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

Saya memang pelik sikit, entahlah tak berapa suka payung

NM02 berkata...

dulu kalu ujan lebat ke petir sambar menyambar ke.. ai tetap balik jalan kaki.. suker sebab dapat main ujan. hehehe

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

betol tue sis..anak2 skrang sangat beruntung kan.....

amirah berkata...

budak2 skrng memang bertuah..tp ada juga yg tak bernasib baik kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs