UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 19 April 2011

ADD AUTHOR UTK JADIKAN ADMIN KAT BLOG DAH SETTLE...

Alhamdulillah. Dah puas cari info sana sini...tanya sana sini...akhirnya masalah nak jadikan author kat blog sebagai admin dah pun settle.

So kepada yang berdepan dengan masalah macam aku ; yang aku citer kat sini......Boleh follow step kat bawah ni ye.

Tapi makesure kita dah cuba buat ikut tutorial yang ada kat sini dulu. Kalau okay ; tak yah le buat step2 kat bawah ni. Kalau tak okay boleh le cuba buat ye.


LANGKAH PERTAMA: Klik profile kat blog kita.....


LANGKAH KE-2: Klik pada EDIT PROFILE

LANGKAH KE-3: Pegi ke option Identity.
Pastikan Username = email gmail (cth - azzey77@gmail.com)
Email Address= masukkan email gmail juga (cth - azzey77@gmail.com)


LANGKAH KE-4: Klik SAVE PROFILE

LANGKAH KE-5: Double check dengan pegi ke setting >> permission.
Make sure author yang kita add (azzey77@gmail.com) dah bertukar jadi admin macam kat atas tu.


Senang rasa hati bila dah jelas admin yang baru kat situ. Time kasih banyak2 untuk Yus yang bagi tips ni macam komen yang dia tinggalkan kat sini.

Dan time kasih juga pada lya - blog Cahaya Hatiku yang spend time chatting ngan aku pagi tadi dan tak jemu2 tolong jawab soklan2 aku tentang masalah ni.

Juga pada kawan2 yang drop by komen kat entry aku sebelum ni. Time kasih banyak2. Sayang korang sume.



P/S: Kalau tak nak tukar ; terpulang pada masing2.Cuma aku nak share info yang aku dapat. Sebab akau dapat rasa betapa aku perlukan pertolongan seseorang masa aku facing problem ni sejak semalam, memang tension jadinya ; so may be ada kawan2 yang perlukan info yang sama......:)

8 ulasan:

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..akhirnya selesai...

bgus pasal tutorial tu... blh la lya cek semula y kat blog contest lya tu.. dh dapat 2 ilmu baru secara x lansung..

psst-->
hidup harus tlg menolong... mybe suatu hari nanti time lya plok:-)

Fairus Bin Mamat berkata...

ni untuk ape?

Hairun Azmi berkata...

Tips yang berguna...Thsnks..

China miliki 960,000 jutawan

MiYOKO SuKi berkata...

nnti nk kena wat gak laa...

skg, takde masa nk create email gmail...mlsnyeee....

jeBateja berkata...

tq atas usaha hang....paling tidak den dpt maklumat...

Ardini Humaira berkata...

dni ikut tutorial yang akak letak semalam tu yang Lyafarina ke apa nama dia hehe..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

alhamdulillah..

shahrilhakime berkata...

cik azzey bende ni wajib buat ke??? ghase nye kalo ade lebih daghi soghang penyumbang artikel kat blog kite yang kite kene setkan status kite kan????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs