UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 11 Februari 2011

SURAU MENYATUKAN SEMULA HATI -HATI KAMI ...

~ Surau..tempat ibadah yang juga mampu menyatukan hati2 yang ingin selalu dekat dengan Allah.... Gambar ihsan google


Sempena hari Jumaat yang mulia ni, aku nak kongsi satu kisah benar yang aku alami sendiri. Alkisahnya, sebelum ni ada perselisihan antara aku dengan bekas kawan serumah aku. Bukan bertengkar pun cuma aku terasa dengan kata2 yang aku anggap tak sepatutnya keluar dari seorang yang lebih muda dari aku.

So, since that day lepas aku pindah dari umah dan sampai semalam aku dengan diaorang (3 orang) tak ada lagi bersembang macam biasa. Setakat pandang2 senyum gitu jelah. Tapi bukan lah masam muka ; cuma tak mesra macam dulu lagi.

Tapi semalam lepas aku solat Asar kat surau office aku.... 'kawan2 ' aku tu pun datang untuk menunaikan solat juga. Bila aku perasan dengan kedatangan mereka...terus terlintas dalam hati aku untuk menegur. Teguran ku disambut dengan baik. Selama ini pun aku memang nak tegur tapi ...mungkin masa yang kurang sesuai. Tapi since aku pindah dari umah tu ,aku memang pasang niat takkan benci pada diaorang yang aku anggap adik2 tu...dan kalau ada ruang aku nak jalinkan semula hubungan kami semula yang agak renggang.

Benarlah sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui apa yang ada dalam hati kita. Mungkin berkat surau yang kita muliakan sebagai tempat ibadah dan niat kita sendiri yang inginkan kebaikan......alhamdulillah Allah dah tunjukkan jalannya kepda aku semalam. Dan di surau itulah juga hati kami bersatu semula dengan kuasa dari-Nya yang Maha Berkuasa mengetahui hati hamba2-nya....Allahuakbar. Syukur pada -Mu Ya Allah.


* Dalam apa juga situasi, muhasabah diri sendiri itu yang perlu kerana takkan ada jalan penyelesaian kalau kita hanya menuding jari kepada orang lain sahaja......Kerana kita juga tidak sempurna..

6 ulasan:

attyfir berkata...

alhamdulillah ye azzey..kalo niat kita baik insyallah dimakbulkan

Jom baca: Tutorial Link Entry di Komen

amirah berkata...

syukurrr...

Rohani Hashim berkata...

umm alhamdulillah....

Sharinginfoz berkata...

memang betul tu

eelobor berkata...

oleh itu, sama2 lah kita mencuba sedaya yang boleh untuk terus berjemaah di surau2...

Tanpa Nama berkata...

baguslah macam tu..nak bermusuh2 pun hati nnti jadi tak tenteram..lebih2 lg kalau hari2 jumpa org yg sama..lainlah kalau setawun sekali raya baru jumpa..hehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs