UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 22 Februari 2011

CEKODOK PISANG DAN BUAH MELAKA

~ Cekodok pisang

~ Buah Melaka



Cekodok pisang dan Buah Melaka ; menu untuk minum petang tadi. Hari ni aku balik awal sikit coz my princess masih demam . Kesian dia. Semalam ke KPMC, dah makan ubat dan dapat 1 hari MC ........Tapi hari ni masih tak sihat lagi.

So my hubby bawak plak dia ke Klinik Kesihatan Semenyih. Doktor kata kat bahagian dalam tekak dia bengkak. Lagi 5 jenis ubat doktor bagi termasuk ubat batuk. Harap cepat susut demamnya nanti....

Citer semula pasal Buah Melaka tu, dulu masa sekolah aku amik Ekonomi Rumahtangga . Masa kelas masakan adalah sekali tu buat buah Melaka ni. Seronok bentuk2an kuih tu bulat2 je.....:)

Cekodok pisang lagi senang. Lenyek2 je pisang ; nak blender pun boleh. Campurkan dengan tepung dan garam sikit. Ada orang sker letak yis. Terpulang pada citarasa masing2. Yang pasti cekodok pisang ni memang evergreen........Sampai bila2 pun tetap diminati.....he3......

4 ulasan:

cik nurussalwa berkata...

rindu nk makan cekodok pisang lah pulak.. aish..

moga ur princess gets well soon.

Citarasa Rinduan berkata...

ezzey..menu kita sama...
petang tadi pun cenkodok pisang..hehe

amirah berkata...

cekodok pisang best kan..kureng sket ngan cekodok bawang

ardinihumaira berkata...

cedapnye cekodok... nyum3 :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs