UpDaTeR

Pengikut

Pages

Isnin, 14 Februari 2011

NAK SIHAT, NAK DUIT....TAPI KADANG2 KITA PUN BOLEH JATUH SAKIT

Ada duit boleh beli apa je yang kita sker, tapi kalau duit ada banyak pun badan tak sihat tak guna juga. Nak jalan2 pun tak best coz badan tak selesa. Nak makan pun tak de selera.Masa sihat hidang le apa pun....sume boleh telan, tapi bila dah sakit.....jangan kan nak makan,nak rasa pun tak de hati langsung.......hu3.....

Itulah dia penangan kalau dah sakit. Sume serba tak kena. buat itu salah, buat ini salah. Sume pun jadi serba salah. Rasa gelisah je manjang. Silap2 boleh melenting tak tentu pasal. Masa tu lah baru teringatkan nikmat masa sihat.

Boleh ke sana sini bebas buat apa pun. Nak makan apa pun boleh saje selagi lalu. Tapi bila dah sakit , Tuhan je lah yang tahu.....hu3....Beselah kannnnn, inilah lumrah kehidupan. Ada masa sihat, ada masa sakit. Bila sihat jangan lupa satu masa kita boleh jatuh sakit....Dan bila sakit....jangan mengeluh sangat. Kenangkan masa sihat kita. Allah nak uji sikit je ; dan mungkin juga nak hapuskan dosa2 kita. Paling tidak pun mata kita masih boleh memandang dan moga dengan itu hati kita terbuka untuk sentiasa berlapang dada...

6 ulasan:

ainnoraini berkata...

alhamdulillah buat mase ni masih lagi sihat dan yg paling penting masih lagi berselera makan..pantang jumpe...

wahida berkata...

apapun, kesihatan lagi penting drp duit...duit x boleh beli kesihatan...byk duit x guna kalau asyik sakit...huhuhu....

Cik SHiNJU berkata...

Assalamualaikum...

Betul tu,semua orang nak sihat n nak duit...Tapi kdg2 bila byk duit la yg membuatkan kita susah nak jaga kesihatan..

p/s - saya dh reg heartbeat tu... :)
Nak tanye,kalau kita refer kwn2 utk reg,bape lama baru dorg update kat akaun kita? sbb semalam ade 3org reg melalui banner saya tp bila tgk kat akaun HB xde ape2 pun..kata dpt RM2 kan..

JunAina berkata...

utamakan kesihatan dalam kesibukan...

ctpayong berkata...

kalau tak suruh pileh, kak ct nak dua2...boleh. tapi kalau kena pileh, sihat itu sebahagian harta.

ardinihumaira berkata...

duit dan sihat sama2 penting ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs