UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 22 Februari 2011

BERPAGI-PAGI DAN AMALAN MURAH REZEKI

Alhamdulillah berpagi2 lagi kita hari ni. Masih ada ruang yang diberikan-nya untuk menikmati keindahan di muka bumi ini. Lagi pun berpagi2 itu kan ada keberkatan. Berpagi2 juga salah satu punca dimurahkan rezeki kita.

Mesti ramai yang sker kalau bercerita tentang murah rezeki. Rezeki dari Allah ; mohon pada-Nya selalu. Mudah2an murah rezeki kita. Selain itu antara amalan yang boleh dilakukan untuk murah rezeki seperti yang aku dapat melalui Program 'Tanyalah Ustaz' malam tadi :-

1. Beristighfar
2. Banyakkan berzikir (Subhanallah, Alhamdulillah, Lailahaillallah, Allahuakbar)
3. Solat sunat Dhuha (kalau tidak mengganggu tugasan kita )
4. Amalkan membaca Surah Al-Waqi'ah setiap malam
5. Menjaga silaturrahim sesama ahli keluarga
6. Bijak berbelanja
7. Mendirikan rumahtangga ( Ini untuk yang belum berumahtangga lah ye. Yang sudah tu...baca je hokay...:)

Banyakkan amalan yang boleh kita buat. Tak dapat buat semua ; jangan sampai tinggal semua. Macam berzikir tu sambil2 kita buat keje...sambil2 kita menaip ni....boleh berzikir. Banyak keberkatannya.

Mudah2an kita sama2 dapat kebaikannya.Insyaallah.....

8 ulasan:

manna_salwa berkata...

alhamdulillah..
terima kasih ats perkongsian :)

nurkass berkata...

ahaa..ada tgk mlm td tapi sempat tang istighfar tu jek..tertido..
erkk..yg no 10 tu ustaz ada sebut ye azzey..hehe..lum sampai seru la..

My Little Diary berkata...

alhamdulillah... bersama2 lah kita dalam membuat kebaikan...

JunAina berkata...

selalu kita baca dan selalu kita dengar tapi selalu jugak k.aina ni lupa...thanks coz mengingatkan...

ardinihumaira berkata...

;) InsyaAllah sama2 kita amalkan

amirah berkata...

mekasih azzey mengingatkan..

atty's berkata...

tq azzey sharing info yang berguna utk semua..
hb4u

eelobor berkata...

bagus & terima kasih azey kerana berkongsi ilmu apa yg dapat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs