UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 22 Februari 2011

BILA BLACKOUT ..

Tengah syok buat keje tiba-tiba je 'blackout'...2 kali plak tu. Terpaksa bukak ,mata besor2 coz nak tengok tulisan kat PC nih. Bila blackout tadi serentak jugalah bunyi mengeluh kedengaran. Macam irama yang dicipta2 plak....hu3.....

Itu baru sikit, baru blackout kat office. Itu pun sekejap. Tak sampai 1/2 jam pun. Itupun kita dah rasa suasana gelap sangat. Nikmat elektrik yang 'ditarik' sekejap. Cuba bayangkan nikmat lain yang lebih besar yang Allah bagi...Nikmat melihat dengan mata, nikmat mendengar dengan telinga, nikmat bersuara dengan mulut, nikmat merasa dengan lidah dan pelbagai nikmat lagi yang tiada tolok bandingnya.

Cuba bayangkan kalau salah satu (salah satu ye....bukan semua) ditarik balik sekelip mata. Apa yang kita rasa? Mesti gelisah dan tak menentu kan. Jadi kerana itu hargailah semua nikmat yang Allah beri kepada kita. Gunakannya sebaiknya dengan cara yang betul dan diredhai. Mudah2an nikmat itu terus berpanjangan dan semakin diberkati lagi.


P/S: Kerana siapalah kita yang boleh mengatakan ...." Segala yang aku miliki ini aku yang punya". Allah lebih berkuasa ke atas segala2nya.

5 ulasan:

Novelgurl berkata...

Salam...amin..mudahn2an...sllunya kalo dh hilang bru nak hargai kan ...

cik nurussalwa berkata...

alhmdllh d atas segala nikmat yang 'dipinjam'kan Allah buat kita..

Citarasa Rinduan berkata...

utk minggu nie. 2kali blackout di tempat ayu..

nak buat lagu mana...sabor jerlah..jgn putus air udah..lagi sakit kepala

wahida berkata...

alhamdulillah, terlalu bersyukur ngan nikmat yg ada skang...

dah klik ur HB...yeeehaaa!!

Fairus Bin Mamat berkata...

MANUSIA HARUSLAH BERSYUKUR DENGAN APA YANG KITA ADA SEKARANG..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs