UpDaTeR

Pengikut

Pages

Isnin, 13 Disember 2010

REVIEW FILEM HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH






Husin (lakonan AWIE) yang telah lama bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila pulang ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya (Kak Limah)

Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang . Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Jabit, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung yang mungkin Kak Limah sudah menjadi hantu.

Dari situlah berlakunya pelbagai kejadian aneh dan beberapa orang bomoh dipanggil untuk memulihkan keadaan itu tapi semuanya tidak berjaya. Adegan lucu sepanjang scene bomoh ni yang menggeletek hati penonton.

Apakah kesudahannya?. Sila saksikan ke pawagam berhampiran....


Pelakon2 dan Watak :
Awie (Husin)
Man Kadir (Pak Jabit)
Zami Ismail (Pak Abu)
Johan Raja Lawak (Abi Hurairah)
Ummi Nazeera (Cik Nin)
Pekin (Musalman)
Shoffi Jikan (Wak Joko)
Avaa Vanja (Ayu)


Pendapat aku?

Boleh dikatakan lucu pada 3/4 permulaan cerita; boleh buat kita ketawa terbahak2. Tapi di penghujungnya agak bosan. Terasa perjalanan cerita semakin perlahan ; membuatkan kita tertunggu2. Aku bagi 3.5 dari 5 bintang........NI PENDAPAT AKU JE LAH YE, Apa2 pun boleh tonton dan nilai sendiri citer ni kat pawagam ye.....:)

8 ulasan:

atty's berkata...

citer ni kty lom tgk lagik.

eelobor berkata...

hehehe, kelas gitu. nak buat review citer ker nak berposing? ahaks..

relevan berkata...

Kome tunggu main dalam Tv je..raya puasa esok pasti main punya..

Norfa Lyana berkata...

dengar tajuk cm dah lawak.hahaha..

Korunk..pliss..click skali..skali je pon jadi laa...http://t.co/ggGzjrN

http://since-8-july.blogspot.com/

Azman Roslan berkata...

ni review filem ke, orang yang tengok filem. heheh..

mia berkata...

huwaa..bru nmpak sis azzey dgn jelas..akhekehkee...

ardinihumaira berkata...

tingin nak masuk panggung :)

ArELeEz berkata...

nak tgk jugak.. nak tgk jugak.. hu3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs