UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 3 Disember 2010

LAUK SAMA , TAPI HARGA BERBEZA........

Baru je lepas beli nasi bungkus untuk makan tenghari di salah satu R&R ; on the way ke Melaka ni. Ramai betul orang, walaupun hari ni hari kerja.

Dalam kalut2 tu sempatle beli sorang sebungkus........di kedai yang sama ; tapi harga berbeza. Walaupun lauk yang dipilih lebih kurang sama je. Yang dijangka mahal dikira murah ; yang dirasakan murah dikira mahal plak!

Pelik........Tapi.....opsssssss, telefon dah bunyi. Driver dah panggil ; siap tanya lagi " Korang makan kat situ ke bungkus?".......Hu3........Dah lama tunggu le tu.........

So, biarlah harga yang tak seimbang tu dengan pekedainya........Lain kali, singgah kedai lain plak......:)

7 ulasan:

Fieza79 berkata...

selalu mcm tu la peniaga...main kira2 men agak je...kita pembeli yg sll jd mangsa...

Ct Arina berkata...

ehe^^
rnr mmg camtu.
benci.

kakchik@ella berkata...

eeee .. geram kan kalo sesekali kena camtu. Hehe ..

Azman Roslan berkata...

nak untung lebih tu.. heheh

eelobor berkata...

selalu sgt terkena cam gitu, lauk sama tapi harga berbeza

Citarasa Rinduan berkata...

adeh,.

kalau ayam goreng atau ikan masak dan sayuran ayu tetap caj rm 3,80
kalau ayam masak baru ayu caj rm 4.30...

if lauk banyak baru caj lain,...


sure yang jga chasier bukan bos....

ArELeEz berkata...

yg tukang kira tu tgh senggugut kot! he3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs