UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 12 Februari 2011

BICARA TENTANG CINTA

Tajuk entry macam aku pakar cinta olak. Ha3....memang tak boleh blohe betul tajuk cam gitu ek.....Actually aku bukan nak mengajar tentang cinta atau pun nak bagi tips tentang cinta, cuma aku tengah tengok citer Hindi 'DIL TO PAGAL HAI' lakonan Shah Rukh Khan, Karisma Kapoor dan Madhuri Dixit. Citer tentang cinta. Best gak layan Hindi petang2 ni. Filem ni penah popular dulu.

Tapi bukan sebab popular filem ni yang aku nak kongsi...aku tertarik dengan skrip di dalam filem ini.....Yang pertama " Jangan lari dari kenyataan'....dan yang ke-2, " Cinta boleh datang berkali2, Tapi cinta sejati hanya hadir sekali dalam hidup ni.."

Filem ni berkisarkan tentang cinta 3 segi. Yang A sker B , tapi si B plak sker C. So nak tak nak si A kenalah terima kenyataan macam kata skrip yang pertama tadi. Kalau cuba menidakkan kenyataan tu pun tak kan mudah memaksa si B cintakan si A. Cinta yang dipaksa sukar untuk bahagia.

Aku pernah terbaca tentang tips mencari jodoh yang berkaitan dengan cinta ni. Kata pakar motivasi tu, selalunya jodoh kita tidak jauh dari kita. Ianya adalah di kalangan orang2 yang hampir dengan kita....orang2 yang sering kita jumpa. Mungkin kita tak sedar tentang itu. Jadi kepada yang masih tercari2 jodoh atau mencari2 cinta itu.....tengok2lah sekeliling....entah2 orang yang di sebelah itu jodoh kita sape tahu....hu3.....

Nak tau apakah si dia cinta sejati macam yang dinyatakan dalam skrip ke-2 tu? Petunjuk itu tak sape pun tahu......Tapi Dia mampu memberikan petubjuk dan gerak rasa. Mintalah pada-Nya.....Insyaallah ketentuan dari-Nya yang terbaik untuk kita semua...Kerana gerak rasa yang datang dari-Nya tak pernah menipu....



P/S: Baru sekarang dapat online......fedup dan majuk ngan line b/band yang lembap nih.......Huh!!!

5 ulasan:

Unknown berkata...

azzey..kita sejiwa...
tadi ayu layan hindustan di citarasa rinduan gak,,siap buat entry siapa suka hindustan???

hehehehehe

Rohani Hashim berkata...

cinta takkan datang kalau tak dicari, cinta takkan dapat kalau tak diberi ;)

jeBateja berkata...

Ooo..iyer ke...tgh tenguk2 kat sekeliling lah ni....mana atw ada calon no.2 or 3....ahakz

erienz berkata...

semalam sanggup balik cpt, sbb nk tgk cite DIL TO PAGAL HAI...

ardinihumaira berkata...

;) cite2 jiwang tu best hik3.. dni suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs