Apa perasaan korang kalau buat panggilan ke sesebuah organisasi / office untuk dapatkan sesuatu. Dan kita mintak dengan cara yang baik ; dengan bahasa yang betul bukan maki hamun….
TAPI…
Fedback dari pihak yang satu lagi (staff yang jawab panggilan tu)….agak menyakitkan hati. Dari suara pun kita dapat rasa yang dia agak keberatan nak tunaikan apa yang kita mintak ; sedangkan itu keja dia. Sampaikan pesan je pon…..bukan susah mana dan tak perlu bayar pon…..
P/S: Inilah situasi yang aku rasa tadi bila aku call satu office tu……Memang kena sabor jelah bebanyak..Kalu ikut hati mati…ikut rasa binasa….harap2 ‘dia’ yang menjawab panggilan tu akan berubah dan memeperbaiki kesilapan diri untuk kebaikan diri ‘dia’ juga….SEBELUM BANYAK KOMPLEN yang keluar!
7 ulasan:
orang yang rase diri die dah besar memang cam2 r attitude nye.. ni kes nak mintak enkuiri ke ni.. Ade gak pengalaman cam2.. sabar je r..
slalu kena kak azie...gheram jerrr
kenape idak dimaki aje??pantang tu klu org perangai cm S***
salam..
Rasanya mungkin dia tak minat dgn kerja dia..
BUKAN NAK CAKAP SAYA NI BAGUS.. TAPI KALAU SAYA YANG MENJAWAB TELEFON, SAYA AKAN MENJAWAB DENGAN LEMAH LEMBUT DAN PENUH BERHEMAH, WALAUPON SAYA NI BUKANLAH TELEFONIS. SATU LAGI SAYA AKAN CUBA SEDAYA UPAYA MEMBANTU SI PEMANGGIL. BAGI SESIAPA YANG KERJA MENJAWAB TELEFON TU, BERUBAHLAH KEARAH KELAKUAN MENJAWAB DENGAN LEBIH SOPAN DAN DISENANGI.
NAK TAMBAH LAGI. SAYA CUKUP TELITI PASAL PANGGILAN TELEFON. KALAU DI OFIS, SAYA AKAN BERLARI KEJAR TELEFON KALAU TIADA YANG ANGKAT TELEFON TU.. KITA NI KERJA KERAJAAN, ORANG BERHARAP DENGAN KITA UTK MENDAPATKAN SESUATU PERKHIDMATAN. SO, JANGAN BIARKAN MEREKA MENUNGGU KITA DENGAN TERLALU LAMA DI TALIAN.
TAPIKAN, SAYA RASA, DIPERINGKAT JABATAN KERAJAAN SEKARANG NI DAH MULA BERUBAH.. TAK MACAM DULU. SEKARANG SUDAH LEBIH SOPAN DAN MESRA PENGGUNA / PELANGGAN..
Catat Ulasan