UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 3 November 2010

MINTA PENDAPAT

Tengok pada tajuk entry macam aku plak yang mintak pendapat ye........Actually nak citer tentang pendapat yang diminta oleh kengkawan bila mereka meluahkan masalah pada kita. Selalu kita ditanya tentang pendapat yang terbaik kannnnnnn.......

Bagi aku, pendapat terbaik atau tidak bukan kita yang memberi pendapat ni yang menentukannya. Tuan punya badan sendiri yang mesti buat satu keputusan terbaik untuk dirinya dan orang2 di sekelilingnya berdasarkan pendapat2 yang diberikan.

Kerana yang menghadapi masalah itu tuan punya badan sendiri. So, dia lebih tau apa yang terbaik dan selesa untuknya. Kita cuma mendengar sahaja. Takkan sama dengan yang merasa. Apa2 pun aku rasa lega jadi pendengar yang setia......cukup untuk membuatkan si pencerita rasa lega.........

3 ulasan:

kella berkata...

hmmm.. betul ,kita cuma boleh membantu meringankan bebannya sahaja, namun yang melalui ialah empunya diri juga..
tapi kita boleh bagi pendapat yang relevant, jgn buat acuh tak acuh sebab bila orang tanya pendapat kita ialah mereka mempercayai kita lah tu..

carilah saya untuk pendengar yang setia.. :)

~aSHa~ berkata...

berat mata memandang berat lagi bahu memikul..jadi pendengar yg baik pun sudah cukup buat di pengluah

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

yang pasti bila kita komen..rasa diri disayangi dan ramai kawan..

maklumlah..bila minta pendapat..sekurangnya ringan sedikit tekanan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs