UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 9 November 2010

RUMAH MASING-MASING BUKAN MAKNA HAL MASING-MASING

Apa nak kisah kannnnnn. Rumah masing-masing. Masing-masing punya hak! Sukalah, Nak terperap saje ke......Nak keluar ke.........Balik keja , masuk rumah, kunci pintu. Siapa nak halang ? Siapa nak tegur. Rumah kita.......

Betullah tu, rumah kita ; hak kita. Tapi apa salahnya keluar rumah terserempak jiran......saling memberi salam,paling tak pun saling bertukar senyuman. Bila balik ke rumah ; Nampak jiran di sebelah sama-sama nak masuk ke dalam rumah (balik dari kerja).......tegur-menegur. Itu kan lebih bagus. Jangan asyik tengok kunci rumah masing-masing aje.....hu3......

Masa kita dengan semua tu terlalu singkat. Jadi pandai-pandai le curi-curi masa. Tak rugi berbaik dengan jiran. Kalau ada masalah, jiran boleh membantu .Dan sebagai jiran , kita pun jangan lah jual mahal sangat......dan jangan pulak ambil kesembatan. Seimbang kan. Orang memberi ,kita menerima. Orang berbudi, kita berbahasa.........:)

6 ulasan:

eelobor berkata...

rumahku syurgaku. hehehe, jiran sebelah umah selalu gak tegur saya setiap pagi semasa nak pegi keja. selalunya jiran setiap pagi akan siram pokok bunga. maka dia menegur..."nak pegi kerja ker"...hihiihih, nak jawap apa yer. a'aah makcik

azzey berkata...

eelobor: he3.....soalan yg dh ada jawapannya tu.....jgn jwp cam gitu.....ckp ngan dia bukan nak pegi keja makcik.....tp nak pergi cari rezeki......sambil tu senyum2 kambing kat dia.....heh3.....*gurau je*....

mzhany berkata...

betol...jiran adalah sedara se agama kita yang paling dekat...eh kaalu jiran tu sama agama la kan...and bg hany pun tak rugi berbaik dgn jiran nih kan....

ardinihumaira berkata...

kalau jiran sombong sangat, kita wat tahu dah la. jangan kita pula tunjuk sombong pada mereka. kasi senyuman. mana tahu lembut hati dia kan kak :)

ArELeEz berkata...

malas lah.. sbb jiran tu sker karaoke! memekak xhengat! huh!

piKOk berkata...

Jiranku baik-baik..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs