UpDaTeR

Pengikut

Pages

Isnin, 8 November 2010

BAWAK BERSABAR BELAH IKAN BILIS TU


Bila aku tengok ikan bilis ni......terus teringat dengan my MIL. Ceritanya my MIL ni tinggal berdua je dengan adiknya ; my hubby's auntie le (ANGAH)..........

Angah ni memang rajin sangat buat kerja-kerja dapur. Paling dia sker belah ikan bilis (buang kepala dan isi perut yang tak di makan tu...hu3....). Bagile sekilo ke, dua kilo ke......gerenti abis ikan bilis tu dia belah-belahkan.

Kalau aku, itu le yang paling aku malassssssssss sekali! Teringat kata-kata my MIL ; " Belah ikan bilis ni kena banyak sabor. Kalau tak memang tak menjadi le. Dalam plastik tu juga le dok ikan bilisnya!"........

Yang pasti aku memang tak berapa nak sabor........hu3.....

* Yang nyata memang my MIL dan ANGAH ni penyabar sangat orangnya......

14 ulasan:

jeBateja berkata...

sama le...mana nak sabo...malas tul den nak buek keja2 mcm tu....ahakz....

kopek manggis ke...doyan ke...maw le...

eelobor berkata...

hehehe, meh sini nk tlg belahkan

zacky ~786~ berkata...

hehe.~
klw style sy lak.. jnis buang kpala jerr..!! y len sumbat trus kt makanan.. goreng ke.. wt mggi ke.. hoho.. ;)

mzhany berkata...

azzey, dulu ms kt kmpong hany suke owh buang kepala ngn belah bilis, seyes suker...mak suruh je, lajuuu sambil buat depan tv, mata tgk tv tangan buat keje, sedar2 dah habis...gilerrr r...

tp skrg...hurmmm tak pernah lagi la buat sesuatu menggunakan bilis ;) hehehe

Khairy berkata...

nak kopek ikan bilis ni memang kena sabar....sebab dah la halus, kecik lak tu....kalau nak bersih sangat pakai microscope la...hehe

nur berkata...

azzey-nur pun kureng sabar juga dalam hal ni

Anna Boleyn berkata...

haha anna pon malas gila kot kalau bab siang ikan bilis ni. mak jer yang selalu buat. tabah betul.

Cik SHiNJU berkata...

Saya salu beli yg dh siap belah..huhuh.. :p

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

azzey--
ayu pun suka belah ikan bilis...tamo makan tengah2 dan kepala...bagi ayu agak masin....

eyes143.. berkata...

kadang2 tu anin mcm mls jer nk belah bagai.. heee

tengkorakemas berkata...

ehehe kerja paling senang daripada mengupas bawang hehe..kupas bawang tak tahan mata

ardinihumaira berkata...

dni pun rajen belah ikan bilis.. hehe

amirah berkata...

kalau saya terus beli yg siap kopek..hehe..malassss sgt

ArELeEz berkata...

org sellau beli yg dah siap kopek. xyah susah2. +, org nie xbrape sabar jugak! he3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs