UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 5 November 2010

ADAB MASUK KE DALAM RUMAH

Tak perlu doa yang panjang.......Sekadar ucapan, BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM........."Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani".........

Ucapan yang pendek dan ringkas tapi mampu untuk memberikan kesejahteraan kepada kita dan seisi keluarga.

* Kadang-kadang perkara yang kecil dan mudah sebegini, sering kita lupa......Sekadar mengingatkan diri sendiri juga.....

8 ulasan:

azieazah berkata...

Itulah yang sebaiknya..

Terimakasih berpesan-pesan.

TiKa LEh berkata...

yg sng n pendek ni slalu org lupe...

salam kenal jgk..hehhe

mzhany berkata...

betol azzey..kalau rajin tuh bagi salam sikit kan...;)

azzey ape plan cuti 3hari nih?

Kalamhati berkata...

sangat betul..even takde org pun dalam rumah..kena bagi salam gak..sbb ada malaikat dan makhluk Allah yg lain maybe..jika tiada org dlm rumah bagi salam cemni

"assalamualaina wa 'alaa 'ibaadillahissoolihin"
kita ucapkan sejahtera kepada diri kita dan hamba2 Allah yg soleh

ozzy berkata...

salam..

Jangan lupa juga doa masuk tandas..

ardinihumaira berkata...

sama2lah kita amalkan :)

azzey berkata...

mzhany:....hr ni dr pagi td kat umah je......blogging & BW....He3......x tau nk ke mana lg ni.hany ke mana plak?

LeeAneem berkata...

nk tmbh sikit...masuk umah ngan kaki kanan dolu....barkat....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs