UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 4 November 2010

SOALAN YANG DAH TAHU JAWAPANNYA

Sering kita berdepan dengan soalan yang si penanya dah tau jawapannya......:)

  • Sewaktu kita sedang makan ; kita disapa dengan pertanyaan......Makan ke?
  • Sewaktu kita sedang membeli-belah ; kita disapa dengan pertanyaan......Shoppingke?
  • Sewaktu jalan-jalan dengan pasangan ; kita disapa dengan pertanyaan......Husband/wife ke?
  • Sewaktu kita sedang termenung (Maybe tengah cari idea.....hu3....); kita disapa dengan pertanyaan........Menung ke?
  • Sewaktu kita baru lepas joging 5 kali pusingan padang (heh3....) sambil tercungap-cungap; kita disapa dengan pertanyaan......Letih ke?

Dan banyak lagi contoh2 yang boleh kita jumpa dalam kehidupan kita seharian.........May be sapaan tu dah terbiasa, dan mungkin sekadar nak beramah mesra......Apa2 pun itulah uniknya sifat orang kita .......:)

7 ulasan:

tengkorakemas berkata...

soalan sebegitu tujuannya beramah mesra sebenarnya hehe permulaan kepada perbualan seterusnya,

kalau si isteri tanya suami, "makan ke bang" itu lebih kepada tanda sygnya isteri itu, menunjukkan betapa amik beratnya dia (eh eh pandai2 je saya dahla tak kahwin lagi mwahahha)

ctpayong berkata...

budi bahasa budaya kita

Admin berkata...

betul ct..

datang malam2 cari kawan hehe

ardinihumaira berkata...

tu la pasal. geram je kalo ngah makan oranga tany.. ngah makan ke?

LeeAneem berkata...

nasib baik tgh u'uk takde sape plak nk tanye....kalau ade gak u'uk je kat muka dia.....har har har....larikkkkssssss...

jeBateja berkata...

den mmg raso...itu ayat berbahasa...sebagai tanda mesra...ambil berat....or apa2 yg seangkatan dgn nya...

ArELeEz berkata...

tu namenye, dah gaharu, cendana pula!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs