UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 7 September 2010

KE TM .....

Semalam lepas waktu keja aku terus ke TM untuk submit permohonan streamyx. Masa mula2 sampai agak terkejut dan sikit frust coz penerangan yang diberi oleh staff di bahagian Customer Servis buat aku kurang senang.Dia inform aku perlu submit payslip yang dah disahkan sekali sedangkan masa kali pertama pegi tak pula dibagitau.

Tapi untuk memuaskan hati, aku still amik nombor untuk jumpa terus dengan bahagian yang membuat permohonan tu. Even, agak kecewa dengan jawapan staff yang mula2 tu, tapi kerjasama dan layanan yang diberi oleh staff seterusnya berjaya 'melegakan' hati aku yang sikit 'panas'. Aku respect dengan cara layanan staf ke-2 coz sentiasa senyum dan menjawab soalan2 aku dengan baik.

Cuma, timbul pulak satu problem lain...........my addres unmatch with the system! Ha3......Dulu kat KWSP thumb print unmatch, ini address plak......Aku tertanya2 dalam hati, salah aku ke? Since aku sewa umah sekarang ni, itulah address yang dibagi dah tak de addres lain dah! Nak gelak pun ada......confused pun ada.

Tapi that guy tetap relax je buat keja dia. Dia promise akan send their staff untuk survey address aku.Dan insyaallah hal ni akan settle after raya.Senang hati aku. Yang penting pada aku, perkara tu bolth settle. Coz itu bukan my problem. They should know how to handle the problem......kannnnnnnnnnn.

p/s: Lega dah mula nak 'berjinak2' ngan Streamyx!

5 ulasan:

eelobor berkata...

pilihan terbaik jika memilih streamyx. namun satu jer yang ramai tak tahu bahwa kuota untuk streamyx sebanarnya sudah penuh untuk kebanyakkan kawasan. sebagi contoh senang di fahami, seperti parking di kompleks membeli belah. bila sudah penuh akan di letak papan tanda, "full parking". maknanya dah tak boleh kereta lain nak masuk untuk guna kemudahan parking kat situ. keadaan sama berlaku dengan streamyx iaitu terlalu padat (sebab pilihan terbaik) & untuk mengelakkan kesesakkan trafik tidak di pasang di kediaman selagi tiada ruang kosong. jika ada ruang kosong sekali pun, terpaksa tunggu "que"

ardinihumaira berkata...

uiskkk... nape asik unmatch tu kak... ;) seoga cepat setel tau

azzey berkata...

eelobor: yag peliknya saya dok blok yg ke 3....blok 1 & 2 ada dlm sistem blok 3 & 4 x de plak.tu yg heran bin pelik tu. sdgkan blok 1 & 2 tu lg blok dah lama. dlm sistem just mentioned addrees x dijumpai. tuyg dia akan send staff utk survey tu. then dia kata mmg pnh berlaku....hu3.......mintak2 settle la nt...

ardinihumaira: x tau le dni.....gemar sgt unmatch! hik3....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

streamyx di hatiku.. so far, mmg en streamyx xpenah buat hal lagik la.. ok jer.. xpenah lak sangkut2.

azzey berkata...

Areleez: ....dn kini......mula bersemi di hatiku jua....hu3......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs