UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 2 September 2010

SEPANJANG JALAN2 KENANGAN

~ Di depan umah lama aku masa kecik2 dulu........


Balik dari kubur aruah abah, aku my mum dan adik2 decide untuk 'menyelusuri jalan2 kenangan' kami suatu waktu dulu..........Hu3......cam bunyi lagu pulak..........Actually, saje je nak jejak semula umah lami we alls masa kecik2 dulu. Umah tu pun dah dijual kepada kawan aruah abah sebelum kami berpindah ke kampung my mum selepas abah dah tak de.......

~ Wif my hubby


Dan saje je nak tunjuk dan kat my hubby tempat aku dilahirkan dan pernah dibesarkan suatu masa dulu.........Umah tu masih ada lagi.......kat atas tapak yang sama......tapi of course lah dah berubah dari segi struktur nya......


~ Di sinilah aku dan adik2 dilahirkan dan penah dibesarkan ........


Bila aku pandang je umah tu........teringat semula kenangan masa aku kecik2 dulu dengan my bro kat situ. Pandang halaman, teringat tempat aku dan adik main2 waktu petang.........Kat tepi umah terbayangkan pokok ubi yang agak rendang.......tempat aku dan my bro sker main pondok2. Masa tu umur kami sekitar 5-7 tahun.......

Tapi my litle sista tak merasa lah sume pengalaman tu. Coz masa abah meninggal dia baru berumur 6bulan. Tak sampai setahun pun dia dibesarkan kat umah tu........

Sayu teringat sume tu.......Kenangan yang cukup manis masa zaman kanak2 aku dan adik2........Rasa sayu dan macam2 perasaan yang datang.........


* To be continue.......

8 ulasan:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

sedihlah.. sbb xingat hape2 pun.. uhuks3.. jenuh dah hantuk2 kepala kat dinding umah, kot2 la ade secebis memori kan.. tp, nan ado! sob3.. :(

azzey berkata...

Areleez: oooo cam gtu ye....sng je.....kepala tu nak kena pijak tu!!! kah3....hantuk je x jln dh tu...ha3....

Sharinginfoz berkata...

ceria betul gambar yang last tu

Berapa Kerap Topup?

MiYOKO SuKi berkata...

rumah ni cam kt area johor je....

sy kena appreciate mama n abh yg masih ade... :)

azzey berkata...

Sharinginfoz: ceria @ ala2 sengal! ha3......happy ngan adik beradik....

MiYOKO TACHIBANA: Slah tu....kt Perak le dik....:)

p/s: sayangi mama & abah ye.....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

chait! watchaa..!

LeeAneem berkata...

ceria sokmo

azzey berkata...

Areleez: ha3....

Leeaneem: yup! happy always...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs