UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 4 September 2010

SHOPPING KOMPLEKS @ MALL MAKIN MERIAH DENGAN BAZAR AIDILFITRI

Dalam 4-5 hari nak raya ni shopping kompleks @ mall makin meriah dengan kewujudan bazar Aidilfitri. Kalau PARAM dah semakin suram dengan peniaga dan pengunjung..........tapi bazar Aidilfitri makin rancak dengan sume tu.

Mana2 mall yang aku pegi, mesti ada bazar Aidilfitri kat luarnya. Para peniaga masing2 berusaha untuk mencari 'duit raya' sebelum Syawal tiba. Seronok juga tengok situasi yang cam gitu. Kita sebagai pembeli ni boleh buat pilihan dan perbandingan dari segi harga dan kualiti. Then, bolehlah mengikut kemampuan masing2 untuk membeli persipapan untuk hari raya.

CUMA............Yang tak sedapnya tu bila, harga di bazar2 Aidilfitri ni melebihi harga2 yang ada di dalam shopping2 kompleks@ mall! Kalau dalam mall tu considerlah.......sebab selesa dengan ada air-condnya.........TAPI........Yang kat bazar tu kenapalah letak harga tinggi sangat. Memang lah tak sume bazar, tapi ada yang macam tu.

Lebih baik beli kat mall........lagi selesa dan puas hati kalau mahal sikit pun! Aku pun tak tau kenapa...........Macam2 kerenah manusia ni. Kita sebagai pengguna yang mesti bijak memilih barangan........

2 ulasan:

ArELeEz berkata...

'kempen p'guna bijak dibawakn oleh..' ha3.. larikkss..!

azzey berkata...

Areleez: tampor nak? huh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs