UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 4 September 2010

FIST TIME BERBUKA DENGAN FAMILY DI KAMPUNG

~ Gambar tuan rumah harusssssssssssssssssss ada! Hu3.......


Akhirnya dapat juga aku dan my hubby berbuka dengan family kat kampung masa cuti Hari Merdeka tu. Memang happening suasana berbuka ramai2 ni. Lagi 2 dapat 'lepas rindu' dengan masakan my mum......................memang best sesangat!!!

~ Menu2 yang tersedia.....


Memang banyak juadah berbuka hari tu. Ada yang my mum masak dan ada yang aku beli. Ada jemput2 pisang, Cucur udang, Sambal tumis udang, Ikan masak kicap, Gado2, Kacang buncis goreng, Kek Batik, Ikan goreng dan macam2 lagilah.......Layan jelah picture kat atas ni ek........:)


~ Bihun Goreng Singapore......

~ Menu utama yang jadi favourite aku adik beradik.......Ikan kembung masak dalam daun pisang.......sedapppppppppppppppp!


Dalam banyak2 menu tu..........main menu adalah Ikan kembung masak dalam daun pisang dan Bihun Goreng Singapore. My mum yang masak. Memang sedap! Bihun goreng tu, my hubby sampai mintak aku tapau bawak balik untuk makan waktu sahur pulak.......My hubby pun dah 'terpikat' dengan masakan bondaku yang terchenta......

Ikan Kembung masak dalam daun pisang tu memang favourite aku. Aku boleh makan berpinggan2 kalau my mum masakkan lauk tu. Masa tu diet tolak tepi. Yang penting puas dapat makan lauk kegemaran........Lauk lain aku memang 'tak pandang' selagi lauk yang satu tu ada!

~ Tetamu yang memeriahkan majlis......hi3......My cousin & My auntie

~ Tetamu VVIP.......My Granny.......



Selain daripada aku dan adik2......my auntie, my cousins & my granny pun join sekali berbuka kat umah my mum! Bila dah berkumpul ramai2 memang happening lah jadinya. Lagi bertambah selera lah aku jawabnya......

Cuma yang agak terkilan sikit.....bila my granny nakkan Gado2 lagi tapi dah abis. Actually Gado2 tu my hubby yang teringin.....so tak terfikir plak nak beli lebih coz lauk2 yang ada pun dah banyak. Rupa2nya my granny pun sker juga........Sian dia.

Anyway memang best berbuka ramai2 dengan family kat kampung ari tu. 3-4 hari lagi, insyaallah boleh berbuka sama2 lagi!

4 ulasan:

ardinihumaira berkata...

bestnya berkumpul ramai2 :)

azzey berkata...

ardinihumaira: mmg best dni......spi berattttttttt nak blk cni semula......hu3...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

correction di situ..! org bkn p'gemar ikan tumpi tu, ek! hanya ayam di hatiku.. harap maklum. he3..

p/s: org dah belikan dah gado2 tu utk nenek. puas la kot dia makan.

azzey berkata...

Areleez: kira sker lah juga tu....ishk2!

p/s: sian nenek...bagus2....belikan selalu ye...*wink*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs