UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 28 September 2010

HARI RAYA KE-7 ( KONVOI KE RUMAH PAK NGAH DI TAIPING)

~ Sebelum kuar umah harus posing dulu.......

~ My hubby...muka penat beraya...hu3......

~ Dalam keta masa dah mula gerak pon....posing lagi!



Setelah satu hari 'free' dan berehat dari agenda beraya....so pada hari raya ke-7...... aku, my hubby, my princess, my mum dan adik2 berkonvoi plak ke Taiping nak beraya ke umah Pak Ngah ; abang kepada aruah abah aku. Tu yang rehat je kat umah masa hari raya ke-6 tu......nak simpan energy sebenornya!

We alls bertolak dalam pukul 8:30 pagi dari umah my mum. Tema baju untuk that day adalah purple for me & my hubby, kuning untuk my sista dan birU untuk my bro and his family.After 10 minutes ......my bro terpaksa berpatah balik coz, walletnya tertinggal kat umah my mum. So aku dan my sista gerak dulu dan decide untuk tunggu dia kat Petronas Kampung Gajah. Beselah kan, bila kelam kabut ni ada je yang terlupa. Aku pon selalu cam gitu.....:(

~ Singgah sebentar di Masjid kat bandar Taiping


~ Machokah dia ??? Ha3.........

Hampir 2 jam perjalaanan, we alls pon sampai ke bandar Taiping. Tu pon sebab tak de berenti kat mana2 pon. My mum dah bekalkan masing2 dengan cekodok buatan tangan beliau kat dalam keta. So makan jelah cekodok tu sampai kenyang! Aku pon dah sempat breakfast dengan my hubby sebelum kuar umah pagi tu.

We allas singgah sebentar di salah sebuah masjid yang ada kat situ (Lupa nak tengok nama masjid tu......Aku cuma ingat nak snap gambor je kat situ). Sebab ada yang nak ke toilet untuk ...............???!!! hu3.....

~ Dua2 pon 'sihat'.......Hi3.......

~ Bergedik santai dolu bila sampai je kat umah Pak Ngah......

~ Sakitnya hati aku nengok muka 'minah' enterframe nih!

Dah selesai, we alls tersukan lagi perjalanan. Dalam pukul 11.15 pagi we alls tiba di umah Pak Ngah yang memang dah bersedia dengan kedatangan we alls!

Masuk je umah Pak Ngah dah tercium bau ikan masin. Perut mulalah berkeroncong mintak diisi. Aku respect dengan Mak Ngah yang gigih menyediakan menu lunch untuk we alls sensorang diri dia. Sume pon dah siap ....cuma tinggal nak makan je!

Actually Pak Ngah dan Mak Ngah nilah tempat akau menumpang kasih suatu ketika dulu. Aku dan my bro penah dok kat sini. Masa tu aku darjah 1 dan my bro masih di Tadika. Hampir 1/2 tahun jugalah aku sempat bersekolah di Sekolah Kebangsaan Bagan Baharu, Selama sebelum my mum amik we alls semula untuk tinggal dengan beliau. Tu citer lama yang amat lah sadisnya. Masa tu aruah abah aku baru je meninggal dunia!

~ Ghalitnya Pak Ngah bercerita!

~ Makan time!!! Perut pon dah laporrrrrrrrrrrrrr.........


Lupakan dulu kisah lama tu.......So, bila makanan dah depan mata, we alls pon tak nak lengah2 kan lagi. Lauk ari tu .......... Ayam masak lemak, Ikan goreng, Ikan masin goreng, Ulam dan sambal belacan. Memang terangkat! Teruslah we alls menjamu selera sambil layan sembang2 dengan Pak Ngah yang sker buat lawak tu.........

Pas makan tu ada aktiviti lagi tau......Kalau nak tau, kenalah tungguuuuuuuuuuuuuuuuu !!!!!!

3 ulasan:

HANNA PLEASURE berkata...

haha sambung2...nak tau ni..=.=

Sharinginfoz berkata...

betul tu sambung raya

azzey berkata...

SC: Dah bersambung dh SC......:)

Sharinginfoz: sambung jgn x sambung ! hik3.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs