UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 14 Oktober 2010

CUACA PANAS DAN KERJA BERAT!

Cuaca kan tak menentu sekarang nih. Kalau panas memang panasssssss sangat. Aircond sejuk pon jadi suam2 kuku....hu3......Tu yang ramai tak sihat tu. Dengan batuk2 lagi.

Aku terfikirkan camaner lah orang yang buat keja2 berat tu dalam cuaca yang panas terik sesangat. Yang keje kat sektor pembinaan tu.....angkat barang2 binaan yang berat giler tuh! Kesian juga kalau fikirkan.

Kita ( tak sume....tapi kekadang aku pon sama) yang keje kat office ni.....bila keja banyak walaupon cuma sesekali, asyik nak mengeluh je. Walhal dalam bilik air-cond.......sejuk.....boleh duduk lagi.

Tulah.......yang penting kita kena bersyukur kannnnnnnnnnnnnnnn......... dengan apa yang kita miliki sekarang ini.

9 ulasan:

eelobor berkata...

betul tu, bersyukur sbb masih ada kerja lg kan

meowwmania berkata...

yup! bersyukur dgn apa yg kita ada...

kena bandingkan diri dgn org yg di bwh jgan dibandingkan dgn org yg di atas, barulah timbul kesyukuran itu ;)

ArELeEz berkata...

alhamdulillah..

jeBateja berkata...

paling penting...NASIB baik ada kerja....

noor afzan berkata...

bersyukur kan sebab at least kita ada kerja.
tak menganggur .=)

TWEETY BERT berkata...

insaf seketika ^_^

nur berkata...

salam kenal
`ikut resam padi..

ALL IN ONE

ardinihumaira berkata...

tu lah.. bila tengok orang buat rumah (buruh) kerja waktu puasa rasa sayu je.. hu

azzey berkata...

eelobor: haah......dibandingkan dgn yg x de keja kannnn....

meowmania: yup! bandingkan dgn yg kurang dr kita,br timbul rs insaf & bersyukur!

Areleez: amin....

jeBateja: ye kannnn.....drpd jd penganggur terhormat!

noor afzan: betul, at least kita x perlu meminta2 utk sesuap nasi kannnnnn...

TWEETY BERT: Bagus tu....:)

nur: slm knl jg.....stuju! tq....

ardinihumaira:sian kan diaorang dni......cr rezeki....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs