UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 21 Oktober 2010

DILEMA WANITA KERJAYA

Kali ni nak citer tentang dilema wanita kerjaya. Yang aku maksudkan kat sini ialah wanita kerjaya yang berkeluarga. Bila sebut berkeluarga mestilah yang dah mempunyai anak.

Dilema yang sering melanda.......bila pengasuh amik cuti secara tiba2. Selalu pulak tu. Masalahnya, si wanita merangkap si ibu ni terpaksalah amik cuti juga (EL) untuk jaga anak. Bergilir2lah dengan si ayah.

Kalau dah selalu sangat amik cuti.......mestilah cuti cepat abis. Nanti bila ada emergency.......susahle plak nak amik cuti. Takkan nak amik MC sesuke hati. Yelah kalau tak sakit, takkan nak amik MC kannnnnnn.

Kan ke dilema tu...........Anak dah memang kita sayang, keja pon sayang juga , coz punca rezeki kita. So..........dalam dilema jelah sudahnya........

P/S: Kagum dengan ibu2 berjaya yang bijak mengatur masa antara, keluarga, kerjaya dan aktiviti lain.......SUCCESS plak tu!

3 ulasan:

TWEETY BERT berkata...

belum jadi isteri lagi tapi memang berat tanggungjawabnya...

ardinihumaira berkata...

dni pun turut kagum kak.. cmana la dni nanti. sobss

azzey berkata...

TWEETY BERT: Tau x pe.....he3...

ardinihumaira; insyaallah sume okay nanti....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs