UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 28 Oktober 2010

BETULKAN YANG BIASA….BIASAKAN YANG BETUL

Pernah nampak tak kata2 macam ni:

1. JANGAN BUANG TISU KE DALAM MANGKUK TANDAS……(Sory citer tentang tandas….)

Tapi sebab dah terbiasa……kat situ jugalah yang sesetengah orang masih campakkkan…..

2. JANGAN PIJAK RUMPUT

Tapi kat atas rumput tu jugalah yang orang paling sker jalan coz nak elakkaan kasut kotor!....Heh3…..

3. JANGAN BISING

Tapi kat kawasan tu jugalah yang paling riuh-rendah dengan suara dan gelak ketawa!


.......Sebab apa?.......Sebab dah terbiasa. Bila dah terbiasa kita tak rasa bersalah pun kalau melakukannya.So, marilah kita sama2 mulai saat ni BETULKAN YANG BIASA....DAN BIASAKAN YANG BETUL. Barulah BETUL !!!

2 ulasan:

ardinihumaira berkata...

tulah.. bab jangan bising tu geram nak babap orang tau. hu

ArELeEz berkata...

baik cikgu..! ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs