UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 16 Oktober 2010

TAHAN LAPAR

Ada orang yang jenis workaholic (betol ke spelling aku nih.......hu3....), komited sangat pada keja sampai abaikan waktu2 makan utama dia. Rasa cam buang masa je kalau pegi makan. So, dia pon 'tahan lapar'.

Tak boleh cam gitu. Coz badan kita ni perlu rehat. Perut plak perlukan makanan. Tak boleh kosong. Kalau kosong nanti mudah masuk angin....kembung......kah3......

Yang pastinya , nanti sudahnya mudah dapat gastrik. Bila dah ada penyakit ni, lagilah susah. Nak buat keja pon tak boleh. So, amik beratlah tentang waktu2 makan nih.......Keja tu belom tentu boleh 'ganti' kan kesihatan kita.......

* Berdasarkan pengalaman sendiri......

7 ulasan:

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

kak ayu kan..
kalau buzy..sure akan makan biskut oat...kiranya ianya akan menjadi kawan yang terbaik...produk IKO..

yang pasti belum pernah perutku dibiarkan kosong

azzey berkata...

Siti Ruhayu: sy pon sker IKO.......IKO pilihan ku.....bagus2!

Sharinginfoz berkata...

kerja2 juga kan, makan jangan tinggalkan

ardinihumaira berkata...

dni lak bukan sebab workaholic tapi kelas full sobss.. sedih bangat

azzey berkata...

Sharinginfoz: dua2 pon penting kan

ardinihumaira: smlah cam akak dl...:(

ArELeEz berkata...

org nie balance, workaholic + makanholic. ha3..

azzey berkata...

Areleez: itu namanya inbalance!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs