UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 5 Ogos 2010

MusiM BaNCi

~ Credit to Google.....

Sekarang ni musim bancian penduduk. Pegawai2 yang dilantik ini akan pergi dari rumah ke rumah untuk mendapatkan sedikit data dan butir2 peribadi daripada kita. Tujuan nyer mestilah untuk mengetahui jumlah penduduk, tahap ekonomi dan kegiatan2 penduduk am nyer.

Macam 2 hari lepas, lebih kurang pukul 6:45 petang pintu rumah aku diketuk. Pelik juga.....takkan dah lewat petang ada kawan2 nak datang rumah. Bila My Hubby bukak pintu....rupa2 nyer pegawai banci yang datang. Tak delah amik masa lama sangat....Kita cuma jawab tentang butir2 peribadi.......dan sikit2 tentang pekerjaan yang ditanya.

Eloklah kalau kita bagi kerjasama pada pegawai2 banci ni. Diaorang pon menjalankan tanggungjawab yang dah diamanahkan. Nak datang sebelah pagi....mesti ramai orang tak de kat rumah.....coz ramai yang bekerja. So, kenelah mereka2 ni datang sebelah petang.

Yang penting mintak mereka tunjukkan kad pengesahan, yang mereka adalah pegawai banci. Dan satu lagi berhati2 lah juga....lagi2 kalau kita sorang2 je kat rumah.......... jangan terus percaya jerk hokay......

2 ulasan:

ardinihumaira berkata...

pembanci tu kawan dni... kelakar betull... lama umi berbual dengan pembanci gara2 banyak cerita hehe

azzey berkata...

ardinihumaira: ha3..hu3....hi3...akak blh bayangkan mcm mana mesra nyer mak dni layan pegawai banci tu...silap2 ajak mkn mlm skali....hu3...:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs