UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 19 Ogos 2010

BANYAK BETUL DUGAAN UNTUK BERUBAH

Bulan Ramadan ni bulan untuk kita memperbaiki kelemahan diri. Apa yang kurang elok kita perbaiki.....dan apa yang sedia elok, kita pertahankan dan upgrade kan lagi!
Tapi banyak betul dugaan untuk berubah kepada yang lebih bak kannnnnn...... Contoh yang paling senang..........Nak berubah supaya tak dengar citer2 yang kurang elok tentang orang lain. Sebab itu dah kira mengumpat. Tapi, ramai orang2 di sekeliling kita yang selalu bersama2 kita setiap hari (contoh nyer kat tempat keja).....dok bercakap tentang keburukan orang lain, telinga kita pun terdengar sama........So, macam mana???
Nak terus angkat kaki..... bimbang gak 'orang2' tu terasa...terus mendengar, kita pulak berdosa..........Memang serba tak kena.....
Memang inilah dugaan nyer bila nak buat perkara yang baik ye.......

2 ulasan:

meare berkata...

mmg pn,jihad yg paling besar adalah jihad melawan hawa nafsu(mod ustazah;P)

ArELeEz berkata...

cobaannn.. ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs