UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 28 Ogos 2010

BAJU RAYA DAN PERSIAPAN RAYA

Hari ni hari Sabtu. Hari cuti. Mesti ramai yang amik kesempatan kuar shopping dengan family. Ada yang nak cari baju raya, suar raya, tudung raya, kasut raya, dan pelbagai lagilah persipan raya!

Shopping2 kompleks dah tentu2 sesak dangan orang ramai. Makin bertambah meriahlah suasana nak sambut raya. Raya pun tak berapa lama lagi. Tak salah kita beli sume barang2 tu.........CUMA.......

Jangan sampai jadi satu bebanan. Sebagai isteri janganlah kita minta atau desak suami beli barang2 keperluan yang tidak perlu dan tidak mampu hanya kerana nak nampak gah raya nanti dan ada niat nak berlumba2 dengan jiran2. DAN sebagai suami, kenalah faham juga kehendak isteri......kalau ada rezeki lebih tu tak salah ikut kehendak isteri. Kalau cantik pun isteri sapa kannnnnn........kalau menarik pun rumah kita juga kannnnnn.....

Dan seorang anak jangan lah pulak membebankan ibu dan ayah hanya kerana malu dengan kawan2 nak pakai baju yang bese2 je , kalau dah itu kemamapuan ibu dan ayah kita. DAN sebagai ibu dan ayah, janganlah nak 'bersederhana' sangat sampai 'lokek' nak kuarkan belanja untuk anak setahun sekali, kalau kehendak mereka itu kita mampu penuhi!

Bukan nak menyalahkan sape2. Yang penting jangan lah kita sambut hari raya yang bakal tiba nanti dengan sengketa. Suami isteri bermasam muka.....Anak2 dan ibu bapa tak bertegur sapa......Jangan cemari kesucian hari lebaran nanti dengan perkara2 yang tidak sepatutnya.....

p/s: Sekadar beberapa contoh je........Untuk kesedaran bersama.......

5 ulasan:

eelobor berkata...

Alhamdulillah, persiapan untuk raya dah sedia sblm puasa lagi. nanti x de la berebut2 tmpt ramai org. penat nak kuar shopping bln posa ni

azzey berkata...

eelobor: itu untungnya siap awal2.....ni bl bulan pose dh mls pulak nk kuar.....letih & panas pon ia jg...

ArELeEz berkata...

kalau adik mintak tudung raye kat kakak plak camne? kira on la kan? hiks..

ardinihumaira berkata...

dni belum settle bab kasut.. huhu..

p/s:
sorry sis dua hari dni menyepi.. ada masalah peribadi :'(

azzey berkata...

Areleez: tu hukum karma ke nama nyer? ishk2....

ardinihumaira:akak kasut dh....tudung belum lg.....

p/s: napa? perlukan bantuan? roger2 ek....hi3....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs