UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 27 Ogos 2010

PUASA TANPA TAHU JUADAH BERBUKA

Dah masuk hari yang ke - 17 kita berpuasa. Setiap hari bila sampai je waktu berbuka, pelbagai juadah berbuka terhidang di depan mata. Tak kiralah.....yang kita beli atau pon yang dimasak sendiri.

Tetapi bagaimana dengan nasib 'orang2' yang berpuasa tanpa tahu juadah berbuka. 'Orang2' yang aku maksudkan ini adalah seperti fakir miskin, anak2 yatim yang terbiar, orang2 yang kurang kemampuan dan seumpamanya. Kasihan bila mengenangkan nasib mereka2 ini.

Jadi, sebaiknya bagi kita yang ada rezeki lebih dan berkemampuan, hulur2kanlah bantuan kepada mereka2 ini. Kerana kalau kita ni kadang2 merungut dengan menu yang sama sahaja, jemu dengan juadah yang ada......tapi mereka ini jangan kan nak merasa apa yang teringin untuk dimakan......tapi untuk memikirkan juadah kegemaran pun jauh sekali!

Bulan Ramadan bulan keinsafan........Sama2lah kita menginsafi diri dan mensyukuri nikmat byang ada dengan berkongsi bersama2 merka yang memerlukan........

2 ulasan:

ArELeEz berkata...

insap la.. sob3..

azzey berkata...

Areleez: bagus2.....insaf selalu....kurangkan sikit mkn tu ye.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs